$
פרסום ושיווק

קריאה ברשת להחרים את מוצרי יוניליוור

קבוצה פתחה עמוד בפייסבוק תחת השם "מחרימים את יוניליבר". אייל עופר, מובילי הקבוצה: "זה קרב הבלימה נגד הניסיון להעלות את כל מחירי המזון בישראל"

אורנה יפת 17:0112.09.12

קבוצה הקוראת להחרים את מוצרי יוניליבר פתחה עמוד בפייסבוק תחת השם "מחרימים את יוניליבר". לעמוד הצטרפו 61 גולשים שמבקשים "לעצור את כדור השלג של התייקרויות המחירים". הקבוצה קוראת לצרכנים להשאיר על המדף את מוצרי יוניליבר מייד שנכנסת לתוקף התייקרות המחירים. 

 

יוניליוור חשפה השבוע את רשימת המוצרים שעומדת להתייקר מיד לאחר החגים ב-10 באוקטובר. החברה העבירה לרשתות השיווק מחירון חדש המגלם עליית מחירים של מעל 400 מוצרים. זאת לאחר שלפני שלשוה שבועות הודיעה החברה לתקשורת על כוונתה להעלות את המחירים ובדקה את תגובות הצרכנים והתקשורת למהלך.

 

ב"ישראל יקרה לנו" קוראים לציבור ללמוד מהם המוצרים של יוניליבר. אייל עופר, מובילי הקובצה, אמר ל"כלכליסט" כי "הסיפור של מה שקורה עם יוניליבר הוא קרב הבלימה נגד הניסיון להעלות את כל מחירי המזון בישראל. אחרי יוניליבר מתכוונות כל חברות המזון להעלות מחירים ואם לא נעצור את יוניליבר נספוג העלאה של כל מחירי המזון בישראל.

 

"אם יוניליבר מתעקשת להעלות מחירים אז אנו קוראים לצרכנים להשאיר את המותגים שלה על המדפים בפרט בקטגוריות דגני הבוקר בה הם שולטים ושם יש בהחלט מותגים חלופיים. אנחנו קוראים לצרכנים להשאיר את עוגי, שוגי, קוקומן, ויתר הדגנים של החברה על המדף. גם במקרה של בדין יש מוצרים חלופיים של הנקל סוד. שמפו הוואי במקום פינוק, ספיד סטיק במקום דאב".

 

אסף קוסובסקי, מתנועת ,,הגורם האנושי,, אומר כי הצרכן הישראלי צריך לעמוד בפני אתגר שלא עמד בפניו מאז מחאת הקוטג' של עצירת עליות המחירים. "בפרט כשאנחנו רואים את הכשלים של הממשלה שלא מצליחה למנוע עיכוב של מזון, אז האחריות עומדת על כתפי הצרכן הישראלי והדרך היחידה שלו לעשות זאת זה להשאיר את מוצרי יוניליבר על המדף".

 

גם עמותת הגורם האנושי יוצאת נגד העלאת המחירים וקוראת ליוניליבר לחזור בה מההכרזה על ייקור המוצרים. לדברי אסף קוזובסקי, אחד מחברי הקבוצה, "עוד לא הכרזנו חרם על יוניליבר ואנחנו נותנים לה הזדמנות לבטל את ההתייקרות. אם אחרי החגים הם יעלו את המחירים ייתכן שנכריז על חרם. בשלב זה אנחנו עושים פעולות נרחבות כדי להסביר לציבור את מערכת כשלי השוק ואת העובדה שיוניליבר מחזיקה בבלעדיות כמעט את שוק המרגרינה, ושולטת בדגני הבוקר. אנחנו קוראים לציבור לקנות מוצרים של יצרנים קטנים שהם זולים יותר ולחזק את הקטנים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x