מי אחראי לזיהום בקרטוני החלב של תנובה?
מה צריכים לעשות הצרכנים ואיך תשפיע הפרשה על תנובה, שנמצאת ממילא בבעיית מיתוג - שאלות ותשובות על הזיהום שהתגלה בקרטוני החלב
07:07
09.08.12
הזיהום בחלב של תנובה התגלה בעקבות תלונה צרכנית. אחד הצרכנים של החברה באזור המרכז רכש את החלב, ולפני שהשתמש בו הריח חומר ניקוי וראה כי לחלב יש צבע שונה. הצרכן דיווח על כך לחברה, ובעקבות כך היא גילתה את התקלה באותה סדרה של קרטוני חלב.
מי אחראי על הביקורת המוצרים?
כל מפעל מזון מחויב להפעיל מנגנונים של בקרת איכות וכן נתון לפיקוח משרד הבריאות. בקרת האיכות במפעל אמורה למנוע מקרים כאלה, אך כשלה במקרה הזה. סביר להניח שמשרד הבריאות יחייב את תנובה להפיק לקחים מהמקרה, כאשר יתברר מה בדיוק השתבש בפס הייצור של אותם קרטוני חלב.
מה עושים בתור צרכנים?
באם רכשתם קרטוני חלב 3% של תנובה, יש לבדוק האם הקרטון שייך לסדרה המזוהמת. כלומר, תאריך התפוגה המודפס על הקרטון הוא ה־22 באוגוסט, מכשרות הרב וייטמן, עם האות ב' מודפסת לצד תאריך התפוגה. מי שרכש קרטון מהסדרה המזוהמת מתבקש להחזיר אותו אל החנות בו הוא נקנה לשם קבלת זיכוי.
האם מדובר בפרשת סיליקון 2?
קשה לומר. בפרשה הנוכחית מדובר באלפי קרטוני חלב מתוך היקף ייצור יומי של מיליון קרטוני חלב תנובה. כמו כן, בפרשת הסיליקון תנובה הכחישה תחילה את הדברים ולאחר מכן התברר כי לא אמרה אמת. כאן תנובה הודיעה מיוזמתה על התקלה.
איך תשפיע הפרשה על תנובה שנמצאת ממילא בבעיית מיתוג?
חרם הקוטג', מחודש יוני 2011, פגע קשות בתדמיתה של תנובה כחברה ישראלית. תנובה ניסתה לשקם את תדמיתה באמצעות השקות של מוצרים חדשים ונסיגה מפיתוח מוצרים שהם מוצרי פרימיום. פרשה זו פוגעת שוב בתדמית החבוטה של תנובה, אך אם אכן יתברר כי מדובר בזיהום מוגבל שיזכה לטיפול זריז, ככל הנראה הפגיעה תהיה מוגבלת.


