$
פרסום ושיווק

ועדת הכלכלה תקיים דיון על עמלות היתר בענף הפרסום

זאת בנסיון לבדוק כיצד אפשר לקדם את ההצעה שהעלו ח"כ כרמל שאמה הכהן ויוליה שמאלוב-ברקוביץ' בסוף 2011 בעקבות הדיונים על גורל ערוץ 10

שלי פריצקר 09:1331.07.12

ועדת הכלכלה תקיים ביום חמישי הקרוב דיון בנושא עמלות היתר בתחום הפרסום. עמלת יתר (המכונה סופר־קומישן) היא עמלה שגוף המדיה משלם חזרה למשרד הפרסום בהתאם לנפח הפרסום שהמשרד מפנה אליו. העמלות הללו מתאפיינות בחוסר שקיפות כלפי המפרסמים ומכבידות על אמצעי המדיה. בדיון בוועדת הכלכלה

יוזכר גם דו"ח מ־2007 של הממונה על הגבלים עסקיים אז, דרור שטרום, שחשף את הזינוק בהיקף עמלות היתר ל־15% מנפח המדיה שרכשו משרדי הפרסום.

 

נושא עמלות היתר גם עלה במהלך הדיונים על גורלו של ערוץ 10 בוועדת הכלכלה בסוף 2011. בעקבות זאת גובשה הצעת חוק ראשונית של יו"ר הוועדה ח"כ כרמל שאמה־הכהן וח"כ יוליה שמאלוב־ברקוביץ' שמטרתה להגביל את עמלות היתר ולהגדיל את השקיפות בנושא. בדיון מחרתיים ינסו לבדוק כיצד אפשר לקדם את ההצעה. לדברי שאמה־הכהן, "מדובר בסוגיה כבדה שפתרונה יכול לעזור לאמצעי המדיה. יותר מפעם אחת נטען כי עוגת הפרסום לא יכולה לשרת את כל אמצעי המדיה, אבל עיקר הבעיה נובעת מחלוקה לא נכונה של העוגה, דבר שפוגע בתוצאות העסקיות של גופי המדיה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x