$
פרסום ושיווק

ניו פארם נקנסה ב-100 אלף שקל: "העניקה הנחות פיקטיביות"

הרשת הורשעה בהטעיית צרכנים לאחר שמשרד התמ"ת האשים אותה בביצוע מבצע מלאכותי - הודיעה על הוזלות ובמקביל העלתה מחירים

גיל קליאן 11:1017.07.12
רשת ניו פארם הורשעה בשבוע שעבר בהטעיית צרכנים ונקנסה ב-100 אלף שקל. כך עולה מהודעה של משרד התמ"ת. במשרד טענו כי ניו פארם ביצעה מבצע מלאכותי – כלומר הודיעה על הוזלות גדולות ובמקביל העלתה את מחירי המוצרים שנמכרו במבצע, וכך למעשה ביצעה מבצע ללא הנחה ריאלית לצרכנים.

 

ההרשעה ניתנה על ידי השופט אברהם היימן מבית משפט השלום בראשון לציון, ובמסגרתה הוטלה על החברה התחייבות שלא לבצע עבירה דומה תוך 3 שנים, תוך איום בקנס זהה אם תעשה כן.

 

סניף ניו פארם סניף ניו פארם

 

לפי בדיקת התמ"ת, בושם "ראלף לורן פולו בלו" נמכר במבצע במחיר 330 שקל, והחנות טענה כי אותו מוצר נמכר ב-40% הנחה. הנחה זו ניתנה למעשה על המחיר שצוין על גבי המוצר, שעמד על 550 שקל. עם זאת, בדיקת התמ"ת העלתה כי לפני המבצע נמכר אותו מוצר ברשת ב-249 שקל, כך שלצרכן לא היתה כל הוזלה אמיתית במבצע החדש – אלא אפילו עליית מחיר.

 

במקרה אחר נמצא לפי בדיקת התמ"ת כי ניו פארם קבעה תנאים לא ברורים להשתתפות במבצע הוזלה, והוסיפה תנאי שלא היה רשום בפרסום כלל, תנאי שהצרכן פגש בקופה.

 

עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת ציינה בהודעה כי "המחוקק הטיל חובה לציין את המחיר הקודם שהיה בתוקף כדי לתת כלי לצרכן לבחון את שעור ההנחה האמיתי ואת אמיתות המבצעים בכלל, וכדי למנוע "הוזלות גדולות" פיקטיביות כשיטה למשיכת צרכנים אל החנויות, ומכאן ההיבט הציבורי החשוב של תיק זה והמעקב אחר תנודת המחירים בחנויות במסגרת ביקורת מחירים של התמ"ת. הצרכן מתקשה לגלות בעצמו עבירות מסוג זה".

 

מניו פארם נמסר בתגובה: "ניו פארם נהגה על פי המקובל בשוק, והציגה הנחות ממחיר מחירון הבשמים ולכן לא מדובר במחיר גבוה במיוחד. ניו פארם בסיכום עם התמ"ת תאפשר ללקוחותיה להתעדכן במחירי הבשמים במבצעים הקודמים. ניו פארם תמשיך להציע ללקוחותיה מבצעים גם בעתיד תוך הקפדה על לשון החוק".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x