$
פרסום ושיווק

בדיקת "כלכליסט": בניגוד להצהרות - המחירים בסניף של רמי לוי גבוהים מהמחירים באתר

מתוך 18 מוצרים שבדק "כלכליסט", 14 היו יקרים יותר בחנות של רמי לוי לעומת מחירם באתר שמקבל ממנה את הסחורה. לוי: "לא אחזיק עסק מפסיד"

גיל קליאן 07:0410.07.12

למרות הצהרותיו של רמי לוי כי מחירי אתר האינטרנט שלו זהים כמעט תמיד למחירי הסניף, בדיקת "כלכליסט" מגלה כי בנטרול מבצעים נקודתיים בחנויות, האתר של רמי לוי כמעט תמיד יציע לצרכן מחיר נמוך יותר לעומת המחיר בסניף.

 

"כלכליסט" השווה בין מחירם של 23 מוצרים באתר האינטרנט של רמי לוי לעומת מחירם בחנות שממנה יוצאים המשלוחים של האתר (הממוקמת בסמוך לקניון איילון ברמת גן). הבדיקה מצאה כי רק שלושה מוצרים היו זולים יותר בחנות. המשותף לאותם מוצרים הוא שכולם היו במבצע בחנות באותו זמן.

 

כאשר מנטרלים את המבצעים (באתר או בחנות) מרשימת הקניות, עולה כי מתוך 18 מוצרים שנבדקו, 14 היו זולים יותר באתר וארבעה נמכרו במחירים זהים. במילים אחרות: אף מוצר לא נמכר במחיר נמוך יותר בחנות. שיעור ההוזלה בקנייה המקוונת נע בטווח של 5.5%–27%.

 

סניף רמי לוי סניף רמי לוי צילום: צפריר אביוב

 

יקר למכור ברשת

 

אחד החסמים הגדולים בפני כניסת קמעונאים לאינטרנט הוא עלויות התפעול הגבוהות (העסקת עובדים שילקטו את המוצרים מהמדפים, עלות המשלוח לבית הלקוח, עומס על שירות הלקוחות הטלפוני ומשלוחים חוזרים עקב טעויות בהזמנות). עלויות התפעול הללו היו תמיד הנימוק של הרשתות הגדולות לכך שהמוצרים שלהן באינטרנט יקרים יותר מאשר בסניפים; זהו גם ההסבר שסיפקו הרשתות הקטנות לשאלה מדוע הן לא נכנסות לפעילות מלאה ברשת.

 

אז מדוע אצל רמי לוי המחירים באתר דווקא נמוכים יותר מאשר בחנות? מתחריו של רמי לוי טוענים כי האתר הוא "שיווקי בלבד". לדברי אחד הקמעונאים המתחרים, "רמי לוי הוא שחקן מתוחכם מאוד. הוא יודע שמרבית הסקרים בתקשורת נעשים סביב השוואת מחירי האינטרנט. הוא מוכר לפי מה שהצהיר: 30 מיליון שקל באינטרנט לעומת יותר מ־2 מיליארד שקל בחנויות. לכן, כדאי לו להקריב רווח על סכום קטן ולהרוויח הרבה יותר על הסכום הגדול. אם הוא ייתן לכולם לקנות באתר, באותו יום הוא סוגר את החברה שלו".

 

 

הפיילוט שהתארך

 

לדברים אלו מצטרף קמעונאי אחר שאומר כי "רמי לוי לא מסוגל למכור לכל עם ישראל במחירים של האתר. האתר משרת היום אלפי לקוחות והסניפים משרתים מיליון לקוחות. ככל שהשירות יתרחב, המחירים שלו יעלו". אותם קמעונאים טוענים כי פעילות האתר של לוי הפסדית.

 

הטענות כי רמי לוי מחזיק אתר אינטרנט לצרכים שיווקיים היו הגיוניות יותר כל עוד היה מדובר בפיילוט מוגבל לאזור המרכז - כפי שהיה עד לימים האחרונים. האתר של רמי לוי פועל במתכונת פיילוט מתחילת 2011, ועד כה שירת רשימה מוגבלת של כ־20 אלף לקוחות באזורי רמת גן, גבעתיים, צפון תל אביב ומרכזה. אגב, עם השקת האתר הבטיח לוי פיילוט קצר של כמה חודשים, ולאחר מכן הרחבה של השירות לכל הארץ. מימוש ההבטחה מלפני שנה וחצי התעכב לא מעט, ורק בתחילת החודש נפתח האתר להרשמה כללית (קודם לכן הוא היה פתוח להרשמה לתקופות קצובות). גם אזורי החלוקה הורחבו לכפר סבא, רעננה, פתח תקווה, ראש העין ויישובי הסביבה. המשלוחים מתבצעים מהסניף בראש העין. לטענת לוי, מאז הפתיחה רשומים כמעט 30 אלף לקוחות באתר.

 

בתגובה לבדיקת "כלכליסט" התעקש לוי כי 92% מהמחירים באתר זהים למחירי החנות. באשר לטענות מתחריו אמר: "כל אלה שמדברים, שימשיכו לדבר. אני מאחל לכולם בהצלחה. בעניין המחירים, יש לנו מבצעים באתר שאני לא יכול לעשות בחנות, וגם יכול להיות שהתייחסנו למבצעים של המתחרים שלנו באינטרנט. אם הייתי רוצה לעשות אתר שיווקי, הייתי פותח את האתר לכל עם ישראל שיראה את המחירים, אבל האתר פתוח רק למי שאני נותן לו שירות. בסופו של דבר אנחנו נותנים את המחיר הנמוך ביותר בכל מקום. זה מה שאנחנו עושים וזה מה שנמשיך לעשות". על הטענה כי פעילות האתר היא הפסדית אמר לוי: "לעולם לא אחזיק עסק מפסיד".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x