$
פרסום ושיווק

אלי דקל, איש השיווק של חיים סבן: "פאואר ריינג'רס עדיין מרתקים את הילדים"

נשיא סבן ברנדס מספר מדוע רכש חיים סבן מחדש את הפאואר ריינג'רס ואיך משווקים מותגי צעצועים בעידן הדיגיטלי המאתגר. "לצרכן הצעיר יש מבחר גדול מאי פעם של אפשרויות, והמתחרים גדולים יותר וקולניים יותר"

ניר נתן, לוס אנג'לס 09:31 19.06.12

 

בשנה הבא יחגוג חיים סבן 20 שנות פאואר ריינג'רס. מי שחשב שסדרת הפולחן לילדים משנות התשעים היא עניין נוסטלגי, פשוט אינו מעורה בפרטים. אמנם ב־2001 מכר סבן את הפאואר ריינג'רס וערוץ המשפחה לאולפני דיסני וגרף מיליארדי דולרים, אבל לפני שנתיים הוא רכש אותם חזרה מדיסני ואימץ מחדש את ששת הגיבורים הצעירים, אשפי אמנויות הלחימה בחליפות הצבעוניות. סבן הפקיד את הפאואר ריינג'רס בידי אשף השיווק אלי דקל, שאחראי גם להצלחה המסחרית הכבירה של הריינג'רס בגלגולם הקודם. האיחוד המחודש בין השניים נעשה תחת מטריית סבן ברנדס (Saban Brands), חברה שהשניים הגו ונמצאת בבעלות חברת ההשקעות של סבן, סבן קפיטל גרופ.

 

דקל הוא הנשיא של סבן ברנדס, שרוכשת מותגים קיימים ומצליחים כדי למנף את ההצלחה שלהם עוד יותר. "אנחנו מחפשים מותגים שכבר הוכיחו את עצמם, שיש להם קהל לקוחות ומעל לכל: חוג מעריצים נאמן ונלהב שמוכן לשלם יותר עבור מוצרי לוואי. זה מעלה את ערכו של המותג ומבדיל אותנו מכאלה שבונים מותג חדש מאפס". פאואר ריינג'רס היה המותג הראשון שהחברה רכשה, תמורת 100 מיליון דולר, לפי הערכות.

 

ובכל זאת, קשה שלא לתהות מדוע כעת, כשתנאי השוק וזירת המדיה השתנו ללא היכר מאז שנות התשעים, החליטו סבן ודקל להשיק מחדש מותג ותיק לילדים שמתחרה חזיתית בשלל מותגי הקומיקס וספרות הילדים של תאגידי הבידור הגדולים.

 

אלי דקל, בריאן קסנטיני והפאואר ריינג'רס
אלי דקל, בריאן קסנטיני והפאואר ריינג'רסצילום: איי אף פי

 

"דיסני", מציין דקל, "המשיכו להפיק את הסדרה, לחתום על עסקאות מסחור וזיכיונות, ולהשתמש בדמויות של הריינג'רס בפארקים שלהם. אבל כשהם רכשו את מרבל קומיקס המיקוד שלהם השתנה. אנחנו ידענו שהמותג עדיין מרתק ילדים; וידענו שעם יותר מיקוד ותשומת לב לפלטפורמות החדשות, המותג יתפקד טוב יותר".

 

סבן ודקל הזעיקו את יונתן צחור, המפיק של הסדרה המקורית, ושלחו אותו לניו זילנד לצלם 20 פרקים חדשים. העונה הראשונה של הריינג'רס המחודשים עלתה לשידור ברשת ניקולודיאון האמריקאית בשנה שעברה והפכה לתוכנית הפופולרית ביותר לבנים בני 11–2. דקל מסביר כי "קהל היעד של שנות התשעים הוא כיום בשנות ה־20 לחייו ובחלקו הורים לילדים שצופים בריינג'רס. לפיכך, גם הנוסטלגיה משחקת תפקיד בהצלחה הנוכחית".

 

סבן ברנדס הסתערה מחדש על זירת המרצ'נדייזינג והזכיינות, וגייסה כבר יותר מ־100 זכיינים. באחרונה חתמו דקל ואנשיו עם ליונס גייט על הסכם הפצת סרטי די.וי.די ובלו ריי מספריית התוכניות שלהם הכוללת, בין השאר, את 700 פרקי הפאואר ריינג'רס וכותרי ילדים נוספים. עם זאת, דקל משוכנע שהצעצועים ימשיכו להוביל בשוק המסחור. "גם אם הצעצועים כיום יותר מתוחכמים, מגוון המוצרים הנוכחי דומה למדי לזה של שנות התשעים כי ילדים נשארו ילדים", אומר דקל. עם זאת, הוא טורח להבהיר כי "מנקודת מבט של שיווק, קידום מכירות ותוכן, והדרך שבה אנחנו מעבירים את המסר, הכל שונה. אנחנו עובדים על אתרים, משחקים, אפליקציות ורשתות חברתיות, כשהמפתח הוא ליצור קשר עם הילדים וליצור את העניין והביקוש למוצרים. זה יותר מאתגר מבעבר, כי לצרכן הצעיר יש מבחר גדול מאי פעם של אפשרויות והמתחרים גדולים יותר וקולניים יותר". דקל מזכיר מתחרים בולטים כמו מרבל קומיקס, שדיסני רכשה מצמד הישראלים לשעבר יצחק פרלמוטר והמפיק אבי ארד. סבן היה זה שהפיק את הסדרות המצוירות של מרבל בשנות התשעים.

 

מכל מקום, ענף הקמעונות האמריקאי נותר זירה חשובה עבור הפאואר ריינג'רס, שבגלגולם הראשון הניבו מכירות קמעונאיות של יותר מ־5 מיליארד דולר. דקל מסביר כי לאחר שהענף התפתה להשקיע משאבים רבים בנכסים קולנועיים, ולאחר שהתברר כי ההצלחה המסחרית של הסרטים היתה נמוכה מהציפיות, הקמעונאים שוב החלו לגלות עניין בנכסים טלוויזיוניים ובכללם הפאואר ריינג'רס שמשודרת מדי יום.

 

הטלוויזיה נותרה זירה מרכזית, אך החשיבות של משבצת השידור והרייטינג דועכת עם התחזקותן של הפלטפורמות הדיגיטליות, המאפשרות לסבן ברנדס להתקשר ישירות עם המעריצים. דקל חווה על בשרו את חשיבותו של הדיגיטל, כשאותר על ידי המעריצים של הריינג'רס בטוויטר, ואלו החלו להפציץ אותו באינספור שאלות והצעות. "כחברה קטנה שגדלה במהירות, אנחנו הרבה יותר יעילים, מהירים ואגרסיביים. יש לנו קבוצה פתוחה ואנחנו חולקים רעיונות ונמנעים מהיררכיה. זה מאפשר לנו להתחרות בענקים כמו וורנר, דיסני פוקס ולוקאס פילמס".

x