$
פרסום ושיווק

דיפלומט מעלה מחירים: טונה סטארקיסט מתייקרת בעד 15%

החברה הודיעה לקמעונאים כי היא מעלה את מחיר מיונז היינץ ב-10% ואת מחיר שיבולת השועל מתוצרת QUAKER ב-5%

גיל קליאן 07:1123.04.12

קצת לפני ההפגנה הראשונה שאמורה לסמן את תחילת המחאה החברתית של קיץ 2012, בוחרת חברת דיפלומט להודיע לקמעונאים על שורה של התייקרויות במוצרים שלה.

 

החברה מעלה את מחירי מיונז היינץ ב-10%, את מחירי שיבולת השועל מתוצרת QUAKER ב-5% ואת מחירי מוצרי הטונה של סטארקיסט
ב-5%-15%. כל עליות המחיר יכנסו לתוקף ב-1 במאי.

 

עליית המחירים בטונה סטארקיסט מגיעה לאחר שבפברואר האחרון הודיעה החברה על עליית מחירים ונסוגה בה. כמו כן, השוק סבל מהעלאות מחיר בחודשים האחרונים גם מקבוצת נטו המפעילה את המותגים ויליגר ופוסידון – באפריל נכנסה לתוקף העלאת המחירים האחרונה של החברה, שבמקביל הורידה את מחירי שימורי הסלמון ב-15%.

 

במכתבים ששלחה דיפלומט לקמעונאים על העלאת המחיר בהיינץ וקוואקר נכתב בין השאר כי "למותג קהל צרכנים נאמן בשל איכותו הגבוהה ומוכנים לשלם 'פרמיה' בעבור כך". כעת רק נותר לחכות ולראות האם הצרכנים באמת יסכימו לעכל את הפרמיה המוגדלת שדורשת החברה עבור מוצריה.

 

בשיחה עם "כלכליסט" הגיב הבוקר אחד הקמעונאים בזעם לעליית המחיר. לדבריו, "דיפלומט היתה בעבר ספק בינוני וחביב. מאז שהצרכנים בישראל התחילו להתרגל למותגים שלה היא הבינה והתחילה להיות קשיחה במחיר מכירה לצרכן. אני חושב שהציבור צריך לעצור את קניות הפריטים הנ"ל, כך אולי הם יפנימו ויורידו מחיר. מאיפה הביטחון לדיפלומט להעלות מחירים? הביטחון היחיד הוא ביקוש קשיח למוצרים על ידי הצרכן. אני קורא לציבור לא לקנות את מותגי דיפלומט, בראשם טונה סטארקיסט. לגבי מיונז היינץ, אין סיבה לעליית מחיר כאשר הספק מס׳1 בשוק - תלמה - לא דרש עלייה ולא אעלה מחיר. הפחד כעת הוא שכלל הספקים יקבלו ביטחון ויחלו שוב עם עליות מחירים כפי שהיה בחציון הראשון של 2011".

 

מדיפלומט לא נמסרה תגובה לדברים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x