$
פרסום ושיווק

ריצ'י האנטר מועמד להחליף את בק כמנכ"ל מקאן

מנכ"לית מקאן בשלוש השנים האחרונות הודיעה אתמול על פרישתה. להערכת מקורביה, המהלך נבע מרצונה לעבור לנהל מחוץ לשוק הפרסום. בין המועמדים להחליפה: מנכ"ל שופרסל לשעבר ריצ'י האנטר ומנכ"ל חוגלה לשעבר ארי מלמוד

שלי פריצקר 08:2905.04.12

שלוש שנים לאחר שמונתה למנכ"לית משרד מקאן אריקסון, הודיעה איריס בק על פרישתה מהתפקיד. בק תסיים את תפקידה עד סוף 2012. להערכת מקורביה, הצעד נובע מרצונה לנהל חברה מחוץ לשוק הפרסום. "בחודשים הקרובים אמשיך ללוות את לקוחות הקבוצה לצד מהלכים פנים־ארגוניים, ואערוך חפיפה למנכ"ל הבא", אמרה אתמול בק. "אני משלימה במקאן תקופה שבה אני מאוד גאה".

 

ממקאן נמסר כי בק הודיעה על הפרישה בתחילת השנה. בימים אלה נמצאת הקבוצה במו"מ עם מועמדים שונים להחליף את בק, בהם ריצ'י האנטר, לשעבר מנהל העסקים הראשי של שופרסל ומנכ"ל חוגלה לשעבר ארי מלמוד (חוגלה היא לקוחה של מקאן). השכר המוצע: 130–140 אלף שקל בחודש.

 

תקופה של טלטלות

 

בק הגיעה למקאן ב־2009, לאחר ששימשה כסמנכ"לית השיווק של פרטנר חמש שנים. שנה קודם לכן פוטרו על ידי יו"ר מקאן אילן שילוח קודמיה: המנכ"לים שירה מרגלית, בת זוגו של שילוח, ואורן פרנק. שילוח הציע לאחרונה לפרנק השוהה בניו יורק לחזור ולהחליף את בק, אולם זה סירב.

 

בתקופה האחרונה ידע מקאן טלטלות. במרץ נודע כי שילוח מכר את יתרת מניותיו במשרד (18%) למקאן העולמית, תוך התחייבות לשמש כיו"ר הקבוצה בחמש השנים הקרובות, זאת ככל הנראה כלקח מהמקרה של משרד שלמור אבנון עמיחי, שמייסדיו פרשו מניהולו.

 

בתום 2011, השנה שבה פרצה המחאה, התברר כי היקף פעילות מקאן ירד ב־13% (על פי נתוני יפעת בקרת פרסום). לקוחות מקאן צמצמו את תקציבי הפרסום שלהם, ובראשם תנובה שעמדה במוקד המחאה. לכך התווסף גם איבוד תקציב סלקום, שהותיר את המשרד ללא תקציב סלולר.

 

 

אנשי מפתח עזבו

 

בתקופת כהונת של בק עזבו את מקאן לא מעט אנשי מפתח, ובהם מנהלי מקאן דיגיטל עופר עובד ויוסי ארז, סמנכ"ל הקריאייטיב של הקבוצה טל רביב, וסמנכ"ל הלקוחות עמית משיח.

 

למרות שמועות בענף על כך ששילוח לא היה מרוצה מבק זה תקופה ארוכה, אתמול הוא הקפיד לשבח אותה וציין כי בתקופת כהונתה צמחה הקבוצה, תוך שהיא מגדילה את הפער מול משרדים אחרים. לדבריו, הקבוצה גייסה בתקופת כהונתה 13 תקציבים חדשים בכ־30 מיליון דולר, בהם ליימן שליסל, לאומי קארד ודפי זהב, ונותרה חברת הפרסום הגדולה בישראל עם פעילות של כ־220 מליון דולר.

 

עם כניסתה לתפקיד מנכ"לית מקאן, הצהירה הקבוצה כי תפקידה של בק יהיה להוביל אותה לעידן הדיגיטל, מה שלדברי שילוח אכן קרה. "בתקופתה של איריס פעילות הדיגיטל יותר מהוכפלה והגיעה להיקף של כ־40 מיליון דולר, המהווים 20% מפעילות הקבוצה", ציין שילוח. הוא הקפיד להגיד גם כי בק משאירה אחריה צוות ניהולי חזק.

 

את תגובת האנטר לא ניתן היה להשיג.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x