$
פרסום ושיווק

מארגני החרם נגד שטראוס נערכים לפנייה לממונה על ההגבלים

חברי "ישראל יקרה לנו" חברו לארגון אמון הציבור והסתדרות הגמלאים: "שטראוס מנצלת לרעה את כוחה כמונופול בקטגוריית טבלאות השוקולד"

גיל קליאן 06:5626.02.12

הסלמה במאבק בין קבוצת שטראוס לחברי תנועת "ישראל יקרה לנו", ממארגני חרם הקוטג' שערכו הפגנות מול בתי בכירי החברה וכעת לוקחים חלק בחרם על מוצרי שטראוס. חברי התנועה חברו לארגון אמון הציבור והסתדרות הגמלאים – וכעת נערכים לפנות לממונה על ההגבלים בטענה כי שטראוס מנצלת לרעה

את כוחה כמונופול בקטגוריית טבלאות השוקולד.

 

הארגונים הציגו נתונים שנאספו על ידם באמצעות נילסן ו-Mysupermarket, שמעלים לכאורה פערי מחיר בטבלאות השוקולד בין ישראל לעולם. כמו כן טוענים הארגונים כי למרות טענות החברה ולפיהן המחירים עולים בהשפעת חומרי הגלם והתשומות, לא נמצא קשר ישיר בין מחירי השוקולד לבין מחיר הקקאו (הקשר למחיר הסוכר לא נבדק).

 

עם זאת, הארגונים לא מצאו העלאת מחיר מצד שטראוס בטבלאות השוקולד מאז אוקטובר האחרון (סוף מבצעי החגים). לפי הממצאים שלהם, מחיר טבלאות השוקולד של שטראוס ירד ב-5.5% מאוקטובר 2011 ועד ינואר 2012, כאשר מחיר טבלאות השוקולד של ורד הגליל המתחרה עלו באותה תקופה ב-13%.

 

רונן רגב-כביר, סמנכ"ל מחקר ארגון אמון הציבור, ציין בהודעת הארגונים כי "בכוונתנו לנטר מחירי מוצרים על בסיס קבוע בכל רחבי הארץ, בעזרתם של פעילי המחאה החברתית ולהשוותם לנהוג בעולם, זאת במטרה לכוון זרקור ציבורי ברור שיסייע לחברות לבחון מחדש את רמות המחירים".

 

הפנייה הצפויה לרשות ההגבלים מהווה לחץ נוסף על שטראוס, המתמודדת עם איום בחרם צרכנים על רקע השוואות מחיר בין חטיפי השוקולד שלה בישראל ובעולם. ציון בלס, מנכ"ל שטראוס ישראל, הבטיח בשבוע שעבר כי החברה לא תפחית את מחירי המוצרים שלה פעם נוספת – כך שכעת קשה לראות מהלך של שטראוס שיביא להסטת המחאה לחברות או מוצרים אחרים.

 

משטראוס נמסר בתגובה: "קיבלנו את הדו"ח בסוף השבוע ואנו לומדים את תוכנו. מעיון ראשוני במחקר, עולים אי דיוקים רבים, ונראה שממצאיו מבוססים על נתונים חלקיים בלבד, שאינם משקפים את התמונה הכוללת. החברה תעביר התייחסותה לממצאי הדו"ח בימים הקרובים".

 

מיוניליוור נמסר בתגובה: "בניגוד גמור לנטען בדו"ח, יוניליוור לא העלתה כלל את מחירי השוקולד של ורד הגליל בתקופה המצוינת בדו"ח. מפתיע שלא נעשתה פנייה מוקדמת לחברתנו על ידי מחברי הדו"ח טרם פרסומו, דבר שהיה מונע פרסום של עובדה אשר פשוט אינה נכונה. כעובדה, על פי דו"ח נילסן, המחיר הממוצע בתקופה המצוינת של שוקולד ורד הגליל הינו הנמוך בקטגוריה (אפילו בהשוואה למותגים פרטיים), ועומד על 3.7 שקל ל-100 גרם, לעומת מחיר ממוצע של 4.9 שקלים ל-100 גרם בכל קטגורית השוקולד".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x