$
פרסום ושיווק

מנכ"ל שטראוס: "אין מצב שנשקר בשאלת המחירים"

גדי לסין טוען כי "מוצרי שטראוס נמכרים בחו"ל במחירים גבוהים יותר", אבל נציגי תנועת מחאה שהגיעו אתמול למשרדי החברה תהו: "איך ייתכן שחברה ישראלית מתייחסת לישראלים כאל פראיירים"

מאיה נחום־שחל ואורנה יפת 08:2121.02.12

בסוף השבוע התעוררה מחאה צרכנית סביב הגילוי כי חטיף השוקולד פסק זמן המיוצר בישראל, נמכר בחו"ל במחירים נמוכים יותר מאשר בארץ. מטבע הדברים כוונו חצי הביקורת כלפי יצרנית החטיף, שטראוס. בהתייחסות ראשונה למחאה אמר ל"כלכליסט" נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס גדי לסין כי "לחברה קוד אתי ברור הכולל התנהגות מול ספקים, צרכנים, קמעונאים וגם בתוך החברה. אם מכולת בארה"ב מורידה מחיר של חטיף, זה לא בהכרח משליך על כל המדינה. המחירים של מוצרי שטראוס שמיוצאים לחו"ל גבוהים יותר מאשר בישראל, בגלל ההטסה".

 

עוד אמר לסין ל"כלכליסט" כי "הצטיינות ותחרותיות חייבות להיות עם ערכים, ואין שום סתירה בין הדברים. איפה שאין ערכים אפשר לראות תוצאות לטווח קצר, אולם בטווח הארוך 'חוטפים' בחזרה מהצרכנים. אין מצב שנשקר. לפעמים אני נתקל בציטטות של מנהלים, ואני לא מבין כיצד הם יכולים לשקר בלי למצמץ".

 

ארבע אמהות

 

תחילת הפרשה בסוף השבוע, כאשר ישראלי המתגורר בארה"ב בשם יואב רוקח־פן העלה תמונה של פסק זמן ולצדה הצמיד חשבונית מרשת השיווק האמריקאית שופ רייט, המעידה כי המוצר נמכר ב־69 סנט שהם כ־2.6 שקלים. לשם השוואה, בישראל נמכר החטיף בחלק מרשתות השיווק ב־6 שקלים ויותר.

 

במוצאי שבת הגיבה שטראוס לתמונה של רוקח־פן בדף הפייסבוק שלה, וטענה כי מדובר במכולת מקומית שהחליטה על דעת עצמה להוריד מחירים בשל עודפי מלאי. אלא ששופ רייט אינה חנות מכולת אלא הרשת הגדולה ביותר במזרח ארה"ב. רוקח־פן עצמו התראיין ביום ראשון בערב לתוכנית "לילה כלכלי", וטען כי עשה בדיקה בנקודות מכירה נוספות וגם בהן התברר כי מחיר החטיפים של שטראוס (פסק זמן, טעמי וטוויסט) היה נמוך ממחירם בישראל.

 

אתמול הגיעה קבוצה של ארבע אמהות מתנועת המחאה "ישראל יקרה לנו" למשרדי שטראוס בפתח תקווה, והעבירה ליו"ר החברה עופרה שטראוס מכתב שעליו חתומות עשרות אמהות ובו דרישה להוריד את מחירי המזון של החברה. "עופרה, החברה שלך היא חברת המזון השנייה בגודלה בישראל", כתבו האמהות. "יש לך אחריות על המצב. המחירים של מעדני שטראוס כבדים עלינו, המחירים של עלית כבדים אפילו יותר, ועל מחירי הקפה אין טעם לדבר בכלל. אני לא מבינה למה אמא בישראל צריכה לחשוב פעמיים אם לקנות לילדים שלה מוצרי מזון תוצרת הארץ. לאחרונה התגלה שהממתקים, הקפה, המעדנים ושאר מוצרי המזון שאתם משווקים בישראל נמכרים במחיר נמוך הרבה יותר בחו"ל. איך ייתכן שחברה ישראלית מתייחסת לאזרחים ישראלים כאל פראיירים שיקנו בכל מחיר?".

 

בת שבע אלקובי מ"ישראל יקרה לנו" אמרה ל"כלכליסט" כי "קיבלה אותנו אחת הסמנכ"ליות מאגף התקשורת. היא ניסתה להסביר את הצד של שטראוס ואמרה שהחברה נענתה לרחשי הציבור בכך שהורידה מחירים. כל אחד אמר את דברו, אבל אני לא בטוחה עד כמה האזינו לנו".

 

אתמול בשעות הצהריים כבר הצטרפו יותר מ־7,000 גולשים לדף הפייסבוק שפתחה קבוצת המחאה, תחת הכותרת "שטראוס עלית לנו ביוקר". הדף קורא לחרם צרכנים על חברת המזון. קבוצת המחאה גם מתכוונת להפגין ביום חמישי בערב מול ביתה של עופרה שטראוס בשכונת צהלה בתל אביב.

 

 

רשתות השיווק קופצות על העגלה

 

האחריות על עליית המחירים אמנם נופלת גם על כתפי רשתות השיווק, אולם כמו בימי מחאת הקיץ הן קופצות בשמחה על עגלת המחאה נגד שטראוס ומציעות את חטיפי השוקולד במחירי מבצע. מבחינתן מדובר בתזמון מושלם — ערב חג פורים, על שלל מארזי הממתקים שלו.

 

שופרסל, למשל, מציעה בכל הסניפים שלושה חטיפי פסק זמן במחיר של 12 שקל; בסניפי שופרסל דיל היא מציעה שלושה חטיפי טוויסט וטעמי ב־11 שקל; ובסניפי שופרסל שלי יימכרו אותם מוצרים ב־13 שקל. במגה בול ובמגה בעיר מציעים הטבה לחברי מועדון שיערכו קנייה של יותר מ־50 שקל: מי שירכוש שלושה מוצרי שטראוס יקבל שניים נוספים

במתנה.

 

רשת "מחסני השוק" הפועלת בדרום הארץ הודיעה כי עד פורים תמכור פסק זמן, כיף כף, טוויסט וטעמי במחיר של 1.8 שקלים ליחידה.

 

מנכל שטראוס ישראל ציון בלס אמר אתמול כי "אנו מכבדים את החברות מתנועת המחאה שהגיעו למשרדינו והפקידו מכתב עבור עופרה שטראוס, השוהה בחו"ל. עשינו הכל כדי להוריד מחירים, ואכן הורדנו מחירים של 50 מוצרים מובילים".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x