$
פרסום ושיווק

איך יוצאים מהמשבר? יצרניות המים המינרליים ממציאות את עצמן מחדש

בשעה שצרכנים רבים מפנים עורף למים מינרליים בבקבוקים, היצרניות מוסיפות טעמים ותוספי תזונה כדי ללכוד קהלים חדשים

גיל קליאן 10:2312.02.12

עם השחיקה ברווחיות של שוק המים בבקבוקים, הבינו החברות בעולם כי עליהן להמציא את עצמן מחדש. האתגר היה לתת ללקוח ערך מוסף שייתן לו סיבה להעדיף את המוצר שלהן על פני המתחרים, ולאפשר לחברת המים לגבות מחיר גבוה משמעותית ממה שהיא גובה על המים ה"רגילים".

 

הפתרון של החברות בעולם היה לשלוח רגליים לשווקים מקבילים. כך נולד שוק המים בטעמים, המהווה דריסת רגל של חברות המים בשוק המשקאות הממותקים, וכך נולדו המים הפונקציונליים - השלוחה של חברות המים בשוק תוספי המזון. מגוון המוצרים כיום הוא אדיר: תעשיית המים המינרליים ממציאה כל העת טעמים חדשים, ובשוק המים הפונקציונליים (המועשרים בתוספים) מנסים כל העת לפלח קהלים ממוקדים כגון נשים בהיריון.

 

מים מינרליים עם תוספי תזונה מים מינרליים עם תוספי תזונה

 

נביעות היתה חלוצת המים בטעמים בישראל, עם השקת נביעות פלוס. החברה עדיין שולטת בשוק המים בטעמים וב־2011 חלשה על 65.3% מהקטגוריה (במונחים כספיים). מי עדן ניסתה להיכנס לשוק הזה אך ללא הצלחה, וכיום המתחרות הגדולות של נביעות הן שוופס וסאפי.

 

המים הפונקציונליים עדיין לא עשו עלייה משמעותית לישראל, אך מבט אל העולם מראה אינספור דרכים יצירתיות לפילוח ולשיווק של מוצרי מים המכילים תוספי תזונה שונים. החדשנים ביותר בשוק הם לרוב שחקנים קטנים המנסים לפרוץ את דרכם.

 

בארה"ב, למשל, משווק מוצר מוגן בפטנט בשם "Anti-Ageing Water", המכיל, לפי הבטחת היצרן, נוגד חמצון היעיל פי 1,000 מנוגדי החמצון הקיימים ביין אדום למשל, התורם להתחדשות תאים.

 

בבריטניה השיקה WaterBaby הבריטית מים המיועדים לנשים בהיריון, המכילים למעשה את תוספי התזונה המומלצים לנשים בהיריון ובראשם חומצה פולית.

 

עוד חברות קטנות השיקו קווים של מוצרים בעלי הבטחות שונות. כך למשל, לחברת אריזונה האמריקאית מותג בשם Rescue Water המציע מוצרים שונים כמו מים לניקוי הגוף מרעלים (Detox), מים שמגבירים אנרגיה, מים שעוזרים להירגע ומים שמשפרים את המערכת החיסונית.

 

גם ענקיות המשקאות לא נשארות מאחור. קוקה־קולה מחזיקה קו של מוצרים עם יומרות בריאותיות תחת המותג VitaminWater, המבטיח לסייע או לשפר כמעט כל דבר - מהפיכת עור הפנים לזוהר ועד מלחמה ברדיקלים חופשיים. פפסי פועלת, בין השאר, תחת המותג SoBe Lifewater, שאף הוא מציע מים עם תוספי תזונה שונים, וגם משקאות הכוללים חלב קוקוס.

 

עוד קטגוריה שממשיכה לצמוח היא המים היוקרתיים - שבה עדיין שולטים מותגים כמו סן פלגרינו ואוויאן. עיקר המכירות של מוצרים אלה הוא במסעדות, שחלקן מציעות גם תפריטי מים, והתמורה ללקוח הרבה יותר ברורה: הוא משלם כסף עבור סמל סטטוס.

 

אוויאן וסן פלגרינו מתרכזות שתיהן במקור המים, כלומר כל הבקבוקים שלהן בעולם מגיעים מאותו מקור. במקרה של סן פלגרינו מדובר באיטליה ובמקרה של אוויאן בצרפת. ההשלכות הסביבתיות של שינוע המים האלה ממדינת המקור לשווקים השונים מחרידות את הארגונים הירוקים - אבל העשירים מוכנים לשלם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x