$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט" - לראשונה: משרד רה"מ יפרסם בפייסבוק ובטוויטר

היקף התקציב: 1.2 מיליון שקל, מהם 900 אלף שקל יופנו לפרסום בפייסבוק. עיקר הקמפיין מיועד להסברת חוץ ויפקח עליו ד"ר איתן אלירם ממשרד רה"מ

עומר כביר ותומר אביטל 08:5228.12.11

ההסברה מתחברת לרשתות החברתיות: משרד ראש הממשלה ומטה ההסברה הלאומי ישיקו במהלך 2012 קמפיין פרסומי רחב היקף בפייסבוק ובטוויטר, בעלות כוללת של 1.2 מיליון שקל - כך נודע ל"כלכליסט". זו הפעם הראשונה שבה ישראל עורכת קמפיין מסוג זה. לפי גורמים בתעשיית הפרסום, מדובר בתקציב מכובד

בסדר גודל ישראלי, אך בתקציב קטן למדי ביחס למפרסמים בינלאומיים.

 

בקמפיין יוצגו "מודעות ממומנות המקדמות תוכני הסברה מדיניים, ביטחוניים וכלליים", כך לפי מסמך שהוגש לצורך אישור התקציב לקמפיין שהגיע לידי "כלכליסט". רוב הפרסום מיועד להסברת חוץ והוא ישמש אמצעי משלים למסעות ההסברה השוטפים. על הקמפיין יפקח מנהל תחום הניו־מדיה והאינטרנט במטה ההסברה הלאומי, ד"ר איתן אלירם, והוא נעשה בתמיכתו ובעידודו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

עיקר התקציב של הקמפיין, 900 אלף שקל, יופנה לרכישת פרסומות בפייסבוק - שלה 800 מיליון משתמשים פעילים. את הבחירה בפייסבוק נימקו מחברי המסמך בהיקפה חסר התקדים של הרשת, ביכולת הפילוח שלה, בזמן השהייה הממושך של הגולשים בה וכן בנגישות שלה. "מייספייס ממוקדת יותר ונתפסת כקשורה לתוכני מוזיקה. אורקוט נתפסת כרשת נישה וגוגל+ טרם הפכה מתחרה ממשית לפייסבוק", הסבירו המחברים.

 

יתרת התקציב של הקמפיין תופנה לפרסום בשירות המיקרו־בלוגינג, טוויטר.

 

גורם במשרד ראש הממשלה אמר בשיחה עם "כלכליסט" כי הוחלט לפתוח בקמפיין לאחר שבזמן הדיונים בעצרת האו"ם בספטמבר - שבה ביקשה הרשות הפלסטינית לקבל הכרה כמדינה - בוצע פיילוט בתשלום בטוויטר, שלדבריו, "זכה להצלחה גדולה מאוד". על תכלית הקמפיין אמר הגורם כי "מדובר בשורה של פעילויות הקשורות למטרות ההסברה של מדינת ישראל ברחבי העולם, אחת מהן היא מאבק בדה־לגיטימציה של ישראל.

 

"העבודה ברשתות חברתיות היא דבר חשוב מאוד לראש הממשלה", סיכם הגורם. "הוא זיהה ששם נמצא הקהל, וששם נמצאים הכלים המאפשרים תקשורת ישירה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x