$
פרסום ושיווק

הפתעת המחאה: עלייה של 22% במכירות הקוטג' של טרה בשבוע הראשון למחאה

לעומת זאת, מובילת השוק תנובה סבלה לעומת זאת מצניחה של 17% בכמות הקוטג' שמכרה ל־220 טונות. כמות הקוטג' הכוללת שנמכרה ב־14-18 ביוני ירדה ב־15% לעומת שבוע רגיל, ועמדה על 315 טונות

גיל קליאן והראל עילם 08:10 26.06.11

 

בזמן ששטראוס ותנובה מחשבות את אובדני המכירות כתוצאה ממחאת הקוטג', המתחרה טרה דווקא יכולה להיות מרוצה מהשלכות החרם הצרכני. מנתוני רשתות השיווק על מכירות הקוטג' בשבוע הראשון למחאה הצרכנית (14–18 ביוני) עולה כי טרה התחזקה במכירות לעומת שטראוס ותנובה, שספגו ירידה ניכרת בכמויות הקוטג' שמכרו לצרכנים. טרה אף עקפה את שטראוס והפכה ליצרנית מספר 2 בשוק.

 

מהנתונים עולה כי טרה מכרה בפרק הזמן המדובר 55 טונות קוטג' - עלייה של 22% לעומת שבוע ממוצע בחודש הקודם. מובילת השוק תנובה סבלה לעומת זאת מצניחה של 17% בכמות הקוטג' שמכרה ל־220 טונות, ואילו שטראוס רשמה נפילה של 33% ל־40 טונות קוטג'. כמות הקוטג' הכוללת שנמכרה ב־14-18 ביוני ירדה ב־15% לעומת שבוע רגיל, ועמדה על 315 טונות.

 

בשוק החלב הסבירו את המהפך, בכך שהרשתות בחרו למכור את קוטג' טרה במבצעי מכירות מיוחדים, שהגדילו את הכמויות הנמכרות. אחרים טענו כי הקוטג' של טרה לא מזוהה עם המאבק כמו קוטג' שטראוס ותנובה.

 

בתוך כך, ביום חמישי שחררה חברת מרקטפלייס הישראלית עדכון לאפליקציית האייפון שלה, המאפשר למשתמשים לעדכן מחירי מוצרי מזון ברשתות בזמן אמת. למרות זאת, ברשתות לא מודאגים, בין השאר כיוון שהמחירים יכולים להתעדכן כמה פעמים ביום — דבר שיקשה על משתמשי האפליקציה.

x