ישראל מתחברת לכלכלה
 

פרסום ושיווק

מילון כלכליסט
קניון רמת אביב
קניון רמת אביב 
צילום: עמית שעל
מניות קשורות לכתבה
     

    H&M ואמריקן איגל נגסו בהכנסות מליסרון

    קניוני מליסרון פינו שטחים לקראת פתיחת החנויות הקרובה של הרשתות הבינלאומיות, והכנסות הקבוצה משכירות ברבעון צנחו ל־112 מיליון שקל. מנכ"ל עופר השקעות: "בתקופה הזו לא נכנסים דמי שכירות של 3,000 מ"ר"

    אורנה יפת

    24.05.11, 10:07
    המייל האדום | תגובה לכתבה | הדפסת כתבה | שלחו כתבה |
    שתף כתבה

    הכניסה הצפויה של רשת אמריקן איגל לישראל לא עשתה טוב לדו"חות של מליסרון. ההכנסות מדמי שכירות של קבוצת הקניונים הסתכמו ברבעון הראשון של 2011 ב־112 מיליון שקל - ירידה של 4% בהשוואה ל־116 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. במליסרון מסבירים כי הירידה נובעת משיפוצים שעורכת הקבוצה

    בקניונים שונים שבבעלותה וכן מפינוי שטחים לטובת מותגים בינלאומיים שאמורים להיכנס לקניונים, בהם אמריקן איגל של קבוצת פוקס ו־H&M, שעבורם מפנים במליסרון שטחי ענק של 1,000–2,000 מ"ר.



    הקבוצה שולטת ב־27 קניונים ומרכזים מסחריים ברחבי הארץ. בין היתר נמצאים בבעלותה קניון רמת אביב, קניון רננים, הקריון וחוצות המפרץ. כמו כן, היא מחזיקה בקניוני בריטיש ישראל שכוללים בין השאר את קניון אבנת בפתח תקווה, גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות ובילו סנטר.

     

    בתקופת השיפוצים בקניונים מניידת מליסרון חנויות ואף מעניקה הנחות לשוכרים. עם זאת, לאחר תום השיפוצים צפויה הקבוצה להעלות בחזרה את דמי השכירות בקניונים המשופצים, כמו הקניון הגדול בפתח תקווה, שבו נפתחה קומת מותגים, וקניון רחובות שעובר הרחבה.

     

    הקריון נחלש במיוחד

     

    הירידה בהכנסות של מליסרון לא כללה את קניון רמת אביב, שבו נרשמה דווקא עלייה בהכנסות משכירות ברבעון האחרון. "הפדיון של החנויות שם עלה משמעותית מעבר לממוצע ביתר קניוני הקבוצה", מסביר אבי לוי, מנכ"ל עופר השקעות, החברה־האם של מליסרון. "בהתאם לזאת עלו דמי השכירות". לקניון רמת אביב נכנסו באחרונה מותגי יוקרה בינלאומיים, כגון ארמני ודולצ'ה וגבאנה, וכן נפתחה חנות של מותג הקפה נספרסו. בימים אלה נערכים במקום שיפוצים לקראת פתיחת חנותה של מעצבת־העל קרולינה הררה.

     

    הירידה בהכנסות מליסרון מגיעה בעיקר מהקריון בקריית ביאליק, שבו מבצעת החברה שיפוץ בעלות של 20 מיליון שקל, שצפוי להסתיים בסוף השנה. לדברי לוי, "הירידה בהכנסות נובעת מפינוי שטחים, שיפוץ והתאמת היחידות לטובת פוקס הום, אמריקן איגל ו־H&M. עשינו התאמות כדי להכניס את המותגים הללו, אבל בתקופה זו לא נכנסים לקופה דמי שכירות של 2,000–3,000 מ"ר. בקניון פתח תקווה קומת המותגים משכה את כל הקניון לפדיונות טובים יותר".

     

    מדו"חות הקבוצה עולה בנוסף, כי הרווח הנקי של מליסרון עמד ברבעון הראשון על 25 מיליון שקל לעומת 24 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח לבעלי המניות של החברה הסתכם בשלושת החודשים הראשונים של השנה ב־22 מיליון שקל לעומת 21 מיליון שקל בתקופה המקבילה. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנדים בסך של 30 מיליון שקל לבעלי המניות.

     

    הוצאות המימון גדלו

     

    הרווח התפעולי משכירות ללא מסים (NOI) בקניוני מליסרון הסתכם ב־91 מיליון שקל ברבעון הראשון, ונותר כמעט ללא שינוי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אז הוא עמד על 91.5 מיליון שקל.

    ב־12 באפריל השלימה מליסרון את רכישת השליטה בבריטיש ישראל תמורת 1.7 מיליארד שקל. השלמת העסקה והעלייה במדד הגדילו את הוצאות המימון של החברה שעמדו ברבעון הראשון על 50 מיליון שקל, לעומת 8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.

     

    עיקר העלייה בהוצאות המימון נובע מהיקף בהתחייבויות הפיננסיות לשם ביצוע העיסקה.

    לחצו להורדת אפליקציית חדשות כלכלה לאייפד

     

     



     
    נושאים
    בארץ רכב עסקי ספורט משפט קריירה קריקטוריסט אפליקציות נדלניסט עולם פנאי 2014 וידאו צרכנות דיגיטלית תעופה ותיירות מינויים חדשים ארכיון שערים טכנולוגי חינוך פיננסי פרסום ושיווק אינטרנט דעות אחריות וסביבה מיוחדים פוטו כלכליסט
     
    השוק
    מקור נתוני הבורסה: קו מנחה /   bizportal
     
    אודות
     
    כלים
    דיוור אלקטרוני Radware Connector Supersize - עיצוב אתרים YIT  - פיתוח אינטרנט ואפליקציות