$
מדיה

yes מבקשת מכחלון לשדר פרסומות בערוצים הרוסיים

בעקבות חשיפת "כלכליסט" הגישה חברת הלוויין לשר התקשורת בקשה לפיצוי על אובדן דמי המעבר של ערוץ 9. אילון: "רק פרסום בערוצים הזרים ישים קץ למונופול ערוץ 9"

מיכל תוסייה כהן 09:0223.08.10

yes הגישה אתמול בקשה רשמית לשר התקשורת משה כחלון לאשר לה לשדר פרסומות בערוצים הרוסיים. מנכ"ל yes רון אילון נימק את הבקשה בשבירת המונופול של ערוץ 9 בשוק הפרסום בשפה הרוסית. בקשתו של רון מגיעה כחמש שנים אחרי שבג"ץ פסק כי לא ישודרו פרסומות לקהל ישראלי דובר רוסית בערוץ

אחר מלבד ערוץ 9, שזכה במכרז על הפעלת ערוץ מסחרי דובר רוסית. ממשרדו של השר כחלון נמסר בתגובה: "הבקשה הגיעה לשולחנו של השר, והיא תיבחן ברצינות מול הגורמים הרלבנטיים".

 

כחלון החליט לשקול לאפשר לכבלים וללוויין לשדר פרסומות בערוצים הרוסיים כפיצוי על הפטור שקיבל ערוץ 9 בכנסת מתשלום דמי מעבר שנתיים ל־yes ול־HOT, בשווי 4.5 מיליון שקל בשנה.

 

"רק מתן ההיתר המבוקש (לשידור פרסומות בערוצים הרוסיים הזרים) ישים קץ למונופול ערוץ 9, ישכלל את שוק הפרסום והצריכה במגזר הרוסי, ובכך ייטיב עם ציבור המפרסמים והצרכנים", כתב אילון לכחלון. "נתוני הרייטינג של ערוץ 9 מצביעים כי שיעורי הצפייה בו גבוהים אך ורק סביב משדרי חדשות ותוכניות אקטואליה", הוסיף אילון. "בשונה מכך, נתוני הרייטינג של יתר הערוצים ברוסית מצביעים על שיעורי צפייה גבוהים במגוון שעות ותוכניות. אם אכן יותר פרסום גם בערוצים אלו, יתאפשר למפרסמים פילוח מדויק יותר". לדבריו, מתן ההיתר המבוקש ייצור ביקוש לרכישת זמן פרסום גם בקרב מפרסמים חדשים, בין השאר "עקב המחירים הגבוהים במיוחד לנקודת פרסום שגובה ערוץ 9".

 

כמו כן טוען אילון כי ביטול המונופול שניתן לערוץ 9 על שוק הפרסום בשפה הרוסית עשוי לעודד אחדים מן הערוצים הבינלאומיים המשדרים בשפה הרוסית להקים בישראל שלוחה מקומית, להשקיע יותר בהפקות מקור ובהפקת חדשות מקומיות. מערוץ 9 לא נמסרה תגובה.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x