$
פרסום ושיווק

פתח לפרסומות בכבלים ובלוויין: שילוב חסויות במשחקי ליגת העל

בתוך שבוע תחליט מועצת הכבלים והלוויין האם לשלב חסויות במשחקי ליגת העל בכדורגל ובמשחקי היורוליג של מכבי תל אביב בכדורסל

מיטל זדה 08:5718.08.09

מועצת הכבלים והלוויין תצא בשימוע בנושא שילוב חסויות במשחקי ליגת העל בכדורגל ובמשחקי היורוליג של מכבי תל אביב בכדורסל כדי שהם ישודרו בכבלים ובלוויין. זאת, לאחר שזכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, ערוץ 10 וערוץ 1 לא הגישו הצעה לרכישת זכויות השידור הללו. בעקבות זאת בוחנים במועצה

את עניין שילוב החסויות כדי שהם יעזרו למימון שידור המשחקים בערוצי הספורט הפתוחים. בשבוע הבא אמורה המועצה לקבל החלטה סופית בנושא.

 

למעשה, מדובר בשינוי רגולטורי בכללי התקשורת של המועצה שמטרתם להרחיב את התקנות הנוגעות לחסויות במשדרי הספורט. מלבד שינוי זה שוקלת המועצה להרחיב את משך הזמן המותר בשעה לשידור חסויות מ־30 שניות ל־60 שניות. ההרחבה נועדה לעודד את חברות הכבלים והלוויין HOT ו־yes לרכוש את זכויות השידור של משחקי ליגת העל בכדורגל ומשחקי היורוליג בהשתתפות מכבי תל אביב".

 

מבחינת זכייניות הטלוויזיה מדובר בפרצה שעשויה להיהפך לרפורמה כוללת, שכבר נידונה בהקשר של פתיחת ערוצי הכבלים והלוויין לפרסומות. גורם בכיר בטלוויזיה המסחרית טען: "מדובר בניסיון לבצע מחטף. אם לכדורגל והכדורסל יש בעיה ואין רצון לקנות את המשחקים, זה לא אומר שאפשר לשבש את האיזונים הקיימים כיום".

 

יו"ר מועצת הכבלים והלוויין ניצן חן ציין: "לנוכח כשל השוק שנוצר במשחקי הכדורגל, שכן ערוצים 2, 10 וערוץ 1 אינם מעוניינים לרכוש אותו, שוקלת המועצה להחיל את הכללים החלים בשאר ענפי הספורט הישראלי בעניין חסויות גם על ענף הכדורגל".

 

מקשת נמסר: "אנו רואים בחומרה כל ניסיון להתרת פרסום מסחרי בשידורי הכבלים והלוויין. מדובר בהפרת האיזון הקיים בחלוקת מקורות ההכנסה בשוק הטלוויזיה בישראל, בוודאי כשאינו מוסדר במסגרת רפורמה כוללת. עצם התרת הפרסום מהווה איום על המשך קיומם של הערוצים המסחריים בישראל והשלכותיו הרסניות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x