$
פרסום ושיווק

לאחר שנתיים - שלטי הענק בדרך חזרה לאיילון

ועדת הכלכלה עתידה לאשר בשבוע הבא את התקנות שמאפשרות להשיב את השלטים לצדי הכבישים, תחת מגבלות מחמירות. חברות השילוט: העיכוב בתיקון החוק הסב לנו נזק של מיליוני דולרים

מיטל זדה ונעמה סיקולר 07:0229.07.09

כמעט שנתיים לאחר ששלטי החוצות הוסרו מנתיבי איילון, עתידה ועדת הכלכלה לאשר בשבוע הבא את התקנות שיאפשרו להחזירם לצדי הדרכים.

 

החוק המאפשר את השבת השלטים אושר בקריאה שנייה ושלישית כבר לפני שנה, אולם היעדר תקנות המשנה עיכב את כניסתו לתוקף. ככל הנראה יזכו התקנות

לרוב בוועדה, בתמיכתו של היו"ר אופיר אקוניס, מה שייתן אור ירוק להשבתם של השלטים.

 

השלטים הוסרו מנתיבי איילון בסוף 2007, בין היתר עקב החשש שהם פוגעים בבטיחות הנסיעה ועקב התנגדות הארגונים הירוקים, שטענו שהם פוגעים באיכות הסביבה. מאז מתקיים תהליך תיקון החוק, שיאפשר להציבם במגבלות מסוימות.

 

התקנות לחוק אושרו בכנסת הקודמת על ידי שרי הפנים והתחבורה הקודמים מאיר שטרית ושאול מופז, אך לאחר החלפת הממשלה נדרשו השרים החדשים אלי ישי וישראל כץ לחתום עליהם מחדש. התקנות חייבו גם התייעצות עם השר לאיכות הסביבה גלעד ארדן, שהתנגד לחוק כשכיהן כיו"ר הוועדה בכנסת הקודמת. במכתבו מתחילת יולי לשני השרים אישר ארדן כי ההתייעצות עמו התקיימה, אך לא פירט אם הוא תומך בתקנות או לא.

 

התקנות החדשות, שהן תיקון לחוק הדרכים משנת 1966, מצמצמות באופן ניכר את מספר שלטי הפרסום שיחזרו לעמוד בכביש, ומעמידות להם תנאים מחמירים. הצבת השילוט תדרוש אישורים מפורטים מהרשויות המקומיות, ותאסר הצבת שלטים על גבי מתקנים שהוקמו באופן לא חוקי. עוד נאסר על הצבתם בשטחים פתוחים או על אדמה חקלאית. תאורת השלט תתוקן באופן שימנע סנוור נהגים, ואסור לו להסתיר שלטי הכוונה בכביש.

 

בחברות השילוט מברכים על האישור הצפוי, אך מדברים על נזק כלכלי של מיליוני דולרים עקב חוסר הפעילות באיילון. משה נור, בעלי חברת נור סטאר מדיה, אמר: "תיקון החוק נפל בין הכיסאות, מה שהסב נזק עצום לענף שלם".

 

גיא ברעם, בעלי חברת השילוט בר־עם, העריך כי החברה תוכל להשיב לכביש רק שניים מששת השלטים שהפעילה באיילון וציין כי "בכוונתנו לחזור לפעילות ברגע שהחוק יאפשר זאת".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x