בלעדי: זכייני הטלוויזיה העלו את מחירי הפרסומות
בעקבות העלייה בביקוש שלחו ערוץ 10, רשת וקשת לחברות המדיה ולמפרסמים מחירון חדש ליולי המשקף עלייה של 10%–15% במחיר לעומת יולי 2008
זכייני הטלוויזיה המסחרית מעלים את מחירי הפרסום של יולי. ל"כלכליסט" נודע כי בעקבות הביקושים הגבוהים לפרסום בחודש האחרון, עדכנו ערוץ 10 וזכייניות ערוץ 2 קשת ורשת, את המחירונים שלהם.
ערוץ 10 העלה את מחירי הפרסום ליולי ב־14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המחירון
המחירון רלוונטי ללקוחות שאינם בעלי הסכמי פרסום קבועים מול הערוץ. כלומר, ל־20%–10% מכלל המפרסמים בערוץ. לקוחות בעלי הסכמים שנתיים נהנים מתנאים מסחריים נוחים יותר והמחירון אינו משפיע עליהם.
גם זכיינית ערוץ 2 רשת שלחה מחירון חדש ליולי, המגלם ייקור של 10%–15% לעומת יולי אשתקד. המחירון מבוסס על רצועות השידור לאורך כל היום, בתוכן רצועת הפריים-טיים, והמחיר לנקודה נע בין 1,800–2,000 שקל, לעומת 1,550–1,750 שקל ביולי אשתקד. אילן טוביהו, משנה למנכ"ל רשת, לא התייחס למחירי הפרסום של הזכיינית, אך ציין כי ברשת ממשיכה המגמה של הביקושים הגבוהים לפרסום.
זכיינית ערוץ 2 קשת שלחה בתחילת יוני מחירון משותף לחודשים יוני-יולי, אך כמה ימים לאחר מכן המחירון בוטל ונשלח מחירון חדש לכל חודש בנפרד. על פי ההערכות בשוק המדיה, ההחלטה לפצל את המחירון נבעה מהרצון למקסם את הביקושים הגבוהים בחודשיים האחרונים, לאחר שהבינו כי הם ממשיכים. מחירון יולי של קשת מגלם ייקור של 5%–10% במחירי הפרסום.
בערוץ 10 סירבו להגיב. מקשת נמסר: "איננו מגיבים על הסכמים מסחריים".