$
פרסום ושיווק

צומת ספרים: עלייה של 20% במכירות

המכירות בשנה החולפת הסתכמו ב-300 מיליון שקל. במהלך 2009 מתכננת הרשת לפתוח עוד כ-20 סניפים, בעיקר בפריפריה ולהגיע לכ-100 חנויות עד 2010

גלי ברגר 12:0426.01.09

צומת ספרים מסכמת את שנת 2008 עם עלייה של 12% במכירות בחנויות זהות (חנויות שהיו פתוחות בשתי תקופות דיווח) ועלייה של 20% במכירות. לדברי אבי שומר, מנכ"ל ומבעלי הרשת, המכירות ב-2008 הסתכמו ב-300 מיליון שקל. לדבריו, לפי נתוני חברות כרטיסי האשראי החברה גדלה ב-46% יותר מהענף.

 

לדברי שומר ההנחה הממוצעת שניתנה עמדה על כ-40%, ולכן, על הירידה ברווח הגולמי הוא פיצה דרך העלייה במכירות. "יש לנו מטה יעיל ואנחנו מצליחים לשמור על רווחיות בשל הוצאות נמוכות יחסית".

 

צומת ספרים חטפה לא מעט אש וחיצי ביקורת על המבצעים האגרסיויים השוחקים את הרווחיות של ההוצאות לאור ומסכנות את קיומן, ועל קידום ספרים של ההוצאות המחזיקות ברשת - כנרת זמורה ביתן (33%) ומודן (33%). "הענף היחיד שאף חברה לא פשטה בו את הרגל הוא ענף הספרים וההוצאות לאור. את יורם רוז (הבעלים של כנרת - ג.ב) לא מעניינת הרשת אלא ההוצאה שלו. מי שמתלונן זה ההוצאות הקטנות. יש גם 50-100 סופרים ישראלים שחיים ממש טוב. העלייה בקריאה בקרב הציבור העלתה גם את הביקוש למתרגמים ועורכים והשכר שלהם לא נשחק, ההפך. הטענות שאנחנו עוסקים בזילות ספרים לא נכונות. גם סטימצקי עכשיו נותנים ספר מתנה ביד אחת ובשנייה טוענים שאנחנו מזנים את הענף", טוען שומר. יחד עם זאת גם הוא מבין כי שיעור ההנחות הגיע לרף התחתון וכי לא יהיה ניתן להוריד עוד את מחירי הספרים.

 

במהלך 2009 מתכננת הרשת לפתוח עוד כ-20 סניפים, בעיקר בפריפריה ולהגיע לכ-100 חנויות עד 2010 "אז נמצה את פוטנציאל ההתרחבות שלנו". השנה מתכוונים ברשת להפעיל בעצמם את בתי הקפה שבחנויות, באמצעות קבלת זיכיון מהרשת החיפאית קפה גרג. פיילוט של צורת הפעלה זו, בה בית הפקה הוא מרכז רווח בתוך החנות, נפתח בימים אלה בחנות הרשת ברמת הח"יל. ב-12 הסניפים בהם פועלים בתי קפה עד היום צומת ספרים נתנה זיכיון למפעיל. "אנחנו רוצים שליטה על השירות, התפריט וזהו עוד אמצעי הכנסה. איפה שיש בית קפה רואים עלייה של 30% במכירות לעומת איפה שאין וזמן השהייה הממוצע בחנות עולה מ-24 דקות למעל 40", מסביר שומר.

 

ומה לגבי המיתון: "הוא לא יפסח עלינו, אבל לא נרגיש אותו", אומר שומר "אנחנו לא מרגישים אותו בינתיים, אנחנו נותנים הצעת ערך טובה לצרכן, וספר ב-40 שקל זה לא מותרות".

 

מסטימצקי נמסר בתגובה כי "רשת סטימצקי, הפועלת באמצעות 170 חנויות ברחבי הארץ, מכבדת כל מתחרה בענף הספרים. אנו נמשיך לפעול בהתאם לרצון הלקוחות ולמענם תוך מתן שירות מקצועי, הטבות וחדשנויות".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x