$
פרסום ושיווק

הפדיון בשוקינג סייל של עזריאלי: 64 מיליון שקל

בשנה שעברה עמד הפדיון על 60 מיליון שקל ללא קניון מודיעין ואור יהודה. פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי: "הרשתות שהובילו את המכירות היו קסטרו, פוקס, רנואר, WEAR–S ואדידס, שמכרו פי ארבעה עד שישה יותר מביום רגיל"

גלי ברגר 09:0208.12.08

מתברר שגם בימים אלו אפשר לפתות צרכנים לפתוח את הארנק. הפדיון הכולל של מבצע "שוקינג סייל", שנערך בקניוני קבוצת עזריאלי בסוף השבוע האחרון, הסתכם ב־64 מיליון שקל, עלייה של 6.6% לעומת פדיון המבצע שנערך בשנה שעברה. כך עולה מנתונים שהגיעו לידי "כלכליסט".

 

יש להביא בחשבון כי השנה, בניגוד לשנה שעברה, התקיים השוקינג סייל גם בקניון מודיעין וכן באאוטלט באור יהודה. עוד גורם שתרם לפדיון היה החלטה של הקבוצה להאריך את אירוע המכירות גם למוצאי שבת.

 

קניון עזריאלי קניון עזריאלי צילום: בלומברג

 

שני גורמים פעלו לרעת המצב והעלו את החששות: מזג האוויר וההאטה הכלכלית. בשנה שעברה מזג האוויר כבר היה גשום וחורפי בנובמבר, החודש שבו נערך השוקינג סייל. מזג האוויר היבש והחמים שמאפיין את החורף הנוכחי לא בדיוק מעודד רכישת מעילים ומגפיים. נוסף על כך, רשתות רבות החלו להציע מבצעי הנחות משמעותיים כבר לפני כמה שבועות - דבר שאמור היה להוציא את העוקץ ממבצע השוקינג סייל הייחודי.

 

"הרשתות שהובילו את המכירות היו קסטרו, פוקס, רנואר, WEAR–S ואדידס, שמכרו פי ארבעה עד שישה יותר מביום רגיל", אמר פאר נדיר, מנכ"ל קניוני עזריאלי. "חנויות קטנות יצרו בארבעה ימים מחזור מכירות של שבועיים". נדיר הוסיף שהוא מאמין שהמבצע יעזור לרשתות לפצות על חודש נובמבר, שבו נרשמה ירידה של כ־10% במכירות.

 

קבוצת עזריאלי מקיימת את השוקינג סייל פעמיים בשנה, ובהן הרשתות נדרשות להעניק מבצעים אטרקטיביים ולהציע מחוץ לשטח החנות סחורה בהנחות מפליגות. פוקס, לדוגמה, הציעה הנחות של 50% בתוך החנויות, ומחוץ לה הוצעו סווטשירטים מפליז במחיר של שניים ב־49.90 שקל. קסטרו הסתפקה בהנחה של 25%, ו־WEAR–S הציעה 20% הנחה בתוך חנויות הרשת. קבוצת עזריאלי השקיעה השנה 1.5 מיליון שקל בפרסום האירוע, סכום שלטענת נדיר גבוה מזה שהושקע בקידומו ב־2007.

 

בתחילת המבצע ביום רביעי, הביעו חלק מבעלי הרשתות חששות, וטענו שהמכירות טובות פחות מבשנה שעברה. בערב יום חמישי כבר ניכר שיפור והמגמה התהפכה. בבאר שבע נרשמו הפדיונות הגבוהים ביותר בקבוצה, כפי שהיה בשנה שעברה. נדיר דיווח שבקניון מלחה חלק משערי הקניון נסגרו לקהל במוצאי שבת בשל עומס קונים כבד. הקניונים בבאר שבע ובירושלים נהנו גם מקונים ערבים, המבצעים רכישות לקראת חג הקורבן.

 

"בימים כאלה, המחיר משפיע על הצרכנים יותר מבימים רגילים. מבצעים מסוג זה מחזקים את השוכרים ומאפשרים להם להיפטר ממלאי, ובתקופה כזו הם ודאי תקועים עם מלאי. זו הדרך שלנו לעזור להם", אומר נדיר, ובכך הודף ביקורות נגד השוקינג סייל, שלפיהן הנהלת הקבוצה מחייבת את הרשתות להציע מבצעים שפוגעים בהן, וכן את הקריאות להפחתת שכ"ד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x