$
פרסום ושיווק

בלעדי: חברת הלייף סטייל היפנית MUJI מגיעה לישראל

הרשת, שמחיריה גבוהים ב־30%-25% ממחירי איקאה, תקים בארץ כחמישה סניפים באמצעות זכיינית

גלי ברגר 08:1024.09.08

חברת העיצוב היפנית MUJI תפתח סניפים בארץ באמצעות זכיינית ישראלית - כך נודע ל"כלכליסט". החברה, שמוגדרת כחברת לייף סטייל, מוכרת ביגוד, אביזרים לבית ולמשרד, כלי כתיבה, רהיטים ועוד.

 

את הזיכיון לפעילות החברה בישראל קיבלה מיכל רון־גביש, שעבדה במשך 17 שנה בחברת גוטקס,

ובתפקידה האחרון שימשה סמנכ"לית הפעילות הבינלאומית בחברה. בימים אלה מחפשת רון־גביש שותף מתחום הקמעונאות, שיסייע בהוצאות המימון של פתיחת הסניפים. "בשנתיים הקרובות נפתח שלוש־חמש חנויות של הרשת במיקומים עירוניים. גודל החנויות ינוע בין 250 ל־500 מ"ר. אנו שוקלים להתרחב בהמשך גם למזרח אירופה", אומרת רון־גביש.

 

רון־גביש התוודעה לרשת היפנית באמצעות קשריה האישיים. קבלת הזיכיון באה לאחר ניהול משא ומתן של כמעט שנה. "אני מאמינה שיש בארץ מקום לעיצובים יפניים, שמביאים משהו שונה מהעיצובים האירופיים הנפוצים. אני מקווה שזו תהיה יריית הפתיחה למותגים נוספים מיפן".

 

הרשת ממוצבת גבוה יותר מאיקאה, ומחיריה גבוהים ב־30%-25% ממחירי החברה השבדית. עם זאת, היא פחות יקרה מ־habitat. לדברי רון־גביש, בשל החזון האקולוגי של החברה עלות ההקמה לא אמורה להיות גבוהה מאוד, שכן הרשת דוגלת בשימוש בחומרים בסיסיים.

 

MUJI נוסדה לפני 28 שנים ביפן ומונה כיום 328 נקודת מכירה ביפן - מחנויות בגודל אלפי מ"ר ועד קיוסקים בתחנות רכבת. רק ב־1991 היא יצאה לראשונה מיפן, פתחה חנות ראשונה בלונדון והתרחבה לשאר אירופה ולמזרח הרחוק. באחרונה היא פתחה את החנות הראשונה שלה בניו יורק.

 

שם החברה נלקח ממשפט יפני שמשמעותו no brand quality goods, שזהו גם החזון של החברה: "מוצרים איכותיים ללא השקעה בפרסום".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x