סגור
ועידת התחזיות 2023 פאנל השקעות וניהול בעולם משתנה קרן כהן חזון יו"ר ומנכ"לית תורפז תעשיות
קרן כהן חזון יו"ר ומנכ"לית תורפז תעשיות (צילום: גדי קבלו)

הרכישה ה-17 של תורפז, הפעם הגדולה ביותר: חברת טעמים באירופה תמורת 48 מיליון דולר

תורפז עוסקת בתחום תמציות הטעם והריח, וחומרי גלם לתעשיית האגרו והכימיקלים העדינים והארומטיים; שווי השוק שלה על כמעט 1.4 מיליארד שקל והיא מתקרבת לכניסה למדד ת"א 125; הפעם היא רוכשת באמצעות החברה הבת שלה את הקבוצה הבלגית-גרמנית Clarys & Willich

המניה של קבוצת תורפז תעשיות קופצת ב-5% ברקע הודעתה על רכישת הקבוצה הבלגית-גרמנית Clarys & Willich ב-47.7 מיליון דולר. מדובר ברכישה הגדולה ביותר שעושה תורפז מאז שהחלה ברכש חברות בארץ ובעולם בשנת 2017 והחברה ה-17 שמצטרפת לפורטפוליו החברות שלה.
הרכישה תושלם בימים הקרובים ותיעשה באמצעות החברה הבת שלה בבלגיה FIT שאותה תורפז רכשה בקיץ 2021 בכ-12.8 מיליון יורו. מתוך סכום הרכישה, הבעלים של Clarys & Willich ישקיעו 20.6 מיליון דולר ב-FIT בתמורה ל-24.5% מהון המניות וזכויות הצבעה בה.
תורפז עוסקת בתחום תמציות הטעם והריח, וחומרי גלם לתעשיית האגרו והכימיקלים העדינים והארומטיים. שם רואים ברכישת הקבוצה הבלגית-גרמנית מהלך אסטרטגי לקראת חיזוק וביסוס פעילותה באירופה.
Clarys & Willich היא חברה ותיקה, שהוקמה ב-1970 ומתמחה בטעמי Savory (מתובל) ובפתרונות בתחום חומרי הגלם לאפייה. היא מעסיקה כ-70 עובדים ומחזיקה בשני מפעלים ומעבדות פיתוח בבלגיה ובגרמניה, ומחזיקה בבסיס לקוחות רחב באירופה. ב-2023 מכירותיה הסתכמו ביותר מ-35 מיליון דולר.
היו"ר והמנכ"לית של קבוצת תורפז קרן כהן חזון אמרה היום (ה') כי הרכישה החדשה תוסיף ותחזק את מעמדה בשוק האירופה בשל הסינרגטיות הגבוהה של Clarys & Willich עם פעילות הקבוצה וזאת תוך הרחבת היצע המוצרים שלה. לדבריה, "מדובר ברכישה אסטרטגית חשובה ומשמעותית המבססת את מעמדה של תורפז כאחת החברות הגדולות בתחום הטעם באירופה ומחזקת את נוכחותה ומיצובה כיצרנית עולמית בתחומי פעילותה".
זאת רכישה שנייה שתורפז עושה מתחילת השנה. בפברואר היא השלימה את רכישת השליטה (55%) בחברת חומרי המזון והמשקאות Sunspray הדרום אפריקאית בכ-14 מיליון דולר. הכנסותיה של תורפז צמחו ב-2023 בכ-7.5% לשיא של כ-127.5 מיליון דולר והיא מעסיקה ב-17 אתרי הפעילות שלה ברחבי העולם כ-800 עובדים.
היא נסחרת בתל אביב לפי שווי של 1.392 מיליארד שקל ובאופן שמקרב אותה למדד תל אביב 125. בשוק מעריכים כי פורטופליו החברות של תורפז יוסיף ויגדל במהלך השנה הקרובה, עם הבשלתם של מגעים שהיא מקיימת עם חברות נוספות בעולם לקראת רכישתן האפשרית.