סגור

או.פי.סי צפויה להקים תחנת כוח לאינטל בקריית גת בהשקעה של עד 900 מיליון דולר

החברה שבשליטת עידן עופר, חתמה על מזכר הבנות עם אינטל בישראל - אם אכן יחתם הסכם סופי, הקמת התחנה צפויה ב-2026 ואו.פי.סי תספק את החשמל לתקופה של 20 שנה

חברת או.פי.סי אנרגיה, בניהולו של גיורא אלמוגי, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב להקמת תחנת כוח ייעודית עבור המפעל של אינטל בקריית גת.
ההספק של התחנה יהיה בין 450 ל-650 מגה וואט, ולפי הערכות או.פי.סי, עלות הפרויקט תעמוד על בין 585 ל-910 מיליון דולר - לפי עלות הקמה של בין 1.3 ל-1.4 מיליון דולר למגה וואט.
עוד קובע מזכר ההבנות שאו.פי.סי ישראל, החברה הבת של או.פי.סי אנרגיה (80%) - שבשליטת קנון של עידן עופר - תקים ותפעיל את התחנה למשך 20 שנה . הקמת התחנה צפויה ב-2026.
או.פי.סי אנרגיה תחזיק בזכויות הפרויקט ובעלויות ההקמה באופן בלעדי. כמו כן, "מזכר ההבנות קובע הוראות לעניין קידום הפיתוח והתכנון של הפרויקט, רכישת זכויות בקרקע בהתאם להסדרים שייקבעו ושיתוף פעולה בין הצדדים לצורך קבלת ההיתרים הנדרשים בקשר עם הפרויקט".
1 צפייה בגלריה
גיורא אלמוגי מנכ"ל OPC אנרגיה
גיורא אלמוגי מנכ"ל OPC אנרגיה
גיורא אלמוגי מנכ"ל או.פי.סי אנרגיה
המזכר קובע כי יימשך ההסדר הקיים היום, במסגרתו או.פי.סי כבר מוכרת חזמל לאינטל בישראל. החשמל שיימכר לאינטל בפרויקט החדש יהיה מבוסס על תעריף הייצור שקובעת רשות החשמל לחברת החשמל ובשיעור הנחה מסוים (מדורג), כפי שבדרך כלל נקבע בחוזים של אספקת חשמל פרטית.
בדצמבר דווח כי אינטל תגדיל את ההשקעה במפעל בקריית גת ב-15 מיליארד דולר נוספים, כך שבנוסף להתחייבות קודמת של 10 מיליארד דולר, סך ההשקעה שלה עומדת על 25 מיליארד דולר.
לפני כחודש הודיעה או.פי.סי אנרגיה על הסכם למכירת חשמל לחברת התקשורת פרטנר, אותו פרטנר תמכור ללקוחות פרטיים בדגש על משקי בית, תחת המותג Partner Power.