$
מבחני רכב

הגורל של הסדאן: יונדאי משדרגת את ציי הליסינג הישראליים

השוק המקומי הולך ונוטש את מכוניות הסדאן, וסביר שאלנטרה החדשה, שנועדה להחליף את i35 וזהה לה בפרופורציות, תככב בעיקר בציי הרכב

תומר הדר 22:1124.04.16

נוסחה שעובדת לא צריך להחליף, כך לפחות חושבים ביונדאי. זו הסיבה שיונדאי אלנטרה אינה נראית שונה מהותית מיונדאי i35, שאותה היא נועדה להחליף.

 

בסיס הגלגלים של אלנטרה, כלומר המרחק בין גלגליה הקדמיים לאחוריים, זהה לחלוטין לזה של יונדאי i35, וכך גם יתר הפרופורציות של האלנטרה החדשה, אולם העיצוב שלה חד יותר, הקווים שלה פחות מעוגלים ויש לה הרבה יותר נוכחות. השיפור מורגש בעיקר בתא הנוסעים: אלנטרה מרווחת יותר מקודמתה, והסיבה העיקרית לשיפור במרווח הפנימי היא עיצוב מחודש של לוח המחוונים, המעניק יותר מקום לרגלי הנוסע.

 

 


 

יונדאי אלנטרה מבפנים יונדאי אלנטרה מבפנים צילום: אוראל כהן

 

פלסטיק נוקשה

 

גם איכות החומרים באלנטרה גבוהה יותר מזו של הדגם היוצא. עם זאת, אלנטרה היא דגם שמיועד בעיקר לשוק הרכב האמריקאי, שסטנדרטי הדיפון שלו נמוכים מאלה של השוק האירופי, ובהתאם לכך ניתן למצוא בלוח המחוונים שלה חלקים פחות איכותיים כמו החיפוי העליון שמעל לוח השעונים, בהם הפלסטיקה נוקשה למדי ואינה מיישרת קו עם דגמים אחרים של יונדאי שמיועדים לשוק הרכב האירופי, כגון i30.

 

ליונדאי מגיע ציון לשבח על רמת האבזור: אלנטרה מצוידת במערכת שמע טובה, שכוללת פונקציה לשימוש בווייז. היא מצוידת גם בבקרת אקלים מצוינת ובגג נפתח. עם זאת, היבואנית כלמוביל מסתפקת בהתקנת מערכת מובילאיי, המסוגלת להתריע בפני הנהג על מכשולים וסכנות כגון סטייה מנתיב, אך אינה מסוגלת לעצור את המכונית. הדגמים המשווקים לארצות הברית לדוגמה מצוידים במערכת שמסוגלת לבלום את האלנטרה באופן עצמאי בשעת סכנה, ללא כל התערבות מצד הנהג.

 

רוח מכיוון הרצפה

 

מנועה של האלנטרה אינו שונה מהותית מזה של יונדאי i35. הנפח דומה, אך בכל זאת מדובר במנוע שקט יותר. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית בעלת שש מהירויות. בסך הכל אלנטרה מתנהלת היטב. במפתיע, מדובר במכונית נוקשה יותר מקודמתה, כלומר היא קצת פחות יודעת לספוג בורות ושיבושים בכביש. עם זאת, רמת האחיזה שלה בסיבובים גבוהה יותר. בשיוט בינעירוני היא עושה את עבודתה היטב, פרט למעט רעשי רוח אשר חודרים מכיוון הרצפה.

 

בסופו של דבר יונדאי אלנטרה החדשה היא מכונית משפחתית שאינה נופלת ממתחרותיה בפלח השוק. עם זאת, השאלה היא מהו בדיוק פלח השוק. כיום בישראל קיימת מגמה של ירידה מתמדת במכירותיהן של מכוניות בתצורת סדאן (ארבע דלתות). גורלה של יונדאי אלנטרה לא יהיה שונה מבחינה זו. רוב המכוניות בפלח שוק זה נמכרות לציי הרכב הגדולים, קרי הופכות למכוניות ליסינג. בתנאי אלה לקוחות שיבחרו באלנטרה כמכוניתם הצמודה יקבלו חבילה טובה למדי, אשר שמה בעיקר דגש על מרווח פנימי נדיב ורמת אבזור נדיבה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x