• תפריט
קיימות בארץ
קפיטליזם 3.0 גג כתבה

קפיטליזם 3.0

בביטוח ישיר שכר הוגן זה לא בונוס

החברה, שזכתה במקום הראשון בתחרות המעסיק החברתי 2015, מפעילה מנגנון הטבות ובונוסים לטובת עובדיה, אך לא שוכחת לדאוג גם לתלוש המשכורת שלהם. אפילו ש־60% מעובדיה הם מוקדנים, השכר החציוני בשנה שעברה הגיע ל־9,300 שקל ברוטו, לאחר שבחמש שנים עלה ב־25% — פי שלושה מעליית מדד המחירים לצרכן

גיל קליאן 08:2907.10.15

בביטוח ישיר — שזכתה לפני חודש במקום הראשון בתחרות המעסיק החברתי של "כלכליסט" וקרן מעגלים — יודעים שהטבות מזדמנות לעובדים אינן יכולות להוות תחליף לתגמול הוגן בסוף החודש. לצד מנגנון חלוקת בונוסים לעובדים, הענקת מלגות, קיום ימי הערכה, שליחה לנופש בחו"ל ומתן אפשרויות קידום, ביטוח ישיר מקפידה לשמור על רמות שכר נאותות לכלל עובדיה, ש־60% מהם מאיישים משרות זוטרות במוקדי השירות.

 

השכר החציוני בביטוח ישיר ב־2014 עמד על כ־9,300 שקל ברוטו, לאחר העלאות שנתיות עקביות בשכר העובדים. מאז 2010, למשל, עלה השכר החציוני בחברה ב־25%. מדד המחירים לצרכן בתקופה זו עלה ב־8.3% בלבד. השכר החציוני בחברה אף גבוה מהשכר החציוני במשק. על פי הנתון האחרון שפורסם בנוגע לשכר החציוני במשק, ב־2013 הוא עמד על 6,578 שקל. באותה שנה השכר החציוני בביטוח ישיר היה גבוה ב־36%, והגיע ל־8,946 שקל.

 

אם כן, ביטוח ישיר, בניגוד לבתי עסק אחרים, מפעילה לטובת העובדים מנגנון הטבות עשיר ומגוון, אך בד בבד אינה מזניחה את תלוש השכר ומוודאת שהעובדים ימשיכו ליהנות משכר גבוה יחסית ומעלייה עקבית בשכרם. "מדי חודש מאי יש דיוני שכר", אמרה דפנה קליינר, סמנכ"לית משאבי אנוש בביטוח ישיר. "אנחנו מקצים תקציב להעלאות שכר, והן ניתנות בהתאם לביצועים, להערכות ולחוות דעת. אבל המדיניות היא שאם בשנה אחת לא קיבלת, אתה תקבל בשנה הבאה – גם אם זה בניגוד לחוות הדעת של המנהל".

 

 

מוקדי השירות ידועים כמקום עבודה שוחק, מלחיץ, בעל תחלופה גבוהה של עובדים ומתגמל בשכר נמוך. לדברי קליינר ורביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר, בחברה מודעים לכך, וזה בדיוק מה שמניע אותם להמשיך בניסיונות לשפר את סביבת העבודה. "כאשר אני מעניקה לעובד את השירות הטוב ביותר, וכאשר העובד רואה את הכבוד שבו אני מתייחסת אליו, הוא יהיה חייב להעניק אחר כך שירות כזה ללקוח", אמרה קליינר. במילים אחרות, ההשקעה בעובדים היא השקעה משתלמת בסופו של דבר. מלבד זאת, חברת הביטוח זוכה בעובדים שנשארים בה יותר זמן והופכים גם לעתודה הניהולית שלה.

 

ממוקדי השירות למשרות הנהלה

 

מלבד השכר ההוגן, העובדים זוכים לאפשרויות קידום נרחבות. "על כל תפקיד בחברה יוצא מכרז שמתפרסם לכולם", אמר צולר. "כדי לגייס עובד מבחוץ צריך להוכיח שלא נמצא אדם בעל כישורים מתאימים בתוך החברה, וצריך אישור מיוחד של דפנה או שלי לכך. בכל שנה אנחנו ממפים את הישגי העובדים, ומגדירים 10% מהעובדים כמצטיינים. כלפי אותם 10% אנו מתחייבים לקידום בתוך שנה וחצי". לדבריו, אין מצב שלא תימצא אפשרות קידום לעובדים. "אין דבר כזה. אם לא הצלחנו למצוא קידום בתפקיד, יש קידום מסוג אחר: יציאה לקורס, עלייה משמעותית בשכר, מתן סמכויות חדשות, כניסה לפורומים בכירים".

 

לדברי קליינר, מתוך 50 איש בהנהלה הבכירה 30 התחילו כנציגי שירות. "אני נכנסת לכל קורס הכשרה ומראה את אפשרויות הקידום. ככה לא מגיעים למצב שנציג שירות אומר: 'אני אהיה שנה ואלך'", אמרה קליינר. מיפוי המצטיינים לא מתבצע רק על ידי המנהלים. הליך האיתור כולל שלושה סוגי משובים: המנהל נותן הערכה לעובדיו, העובדים נותנים הערכה למנהליהם, והעובדים נותנים הערכה אלה לאלה. מלבד זאת, כל עובדי החברה עוברים מבחנים מקצועיים אחת לשנה, המסייעים לצבור מידע בנוגע ליכולותיהם ולהתאמתם לתפקידים שונים. כמו כן הם עוזרים להבין אילו הכשרות יש לספק לעובדים כדי שיוכלו להתאים לתפקידים בכירים יותר.

 

למדיניות זו צריך להוסיף גם בונוסים שלפעמים באים בהפתעה. דוגמה לכך היא הבונוס שחולק לעובדים לכבוד 20 שנות קיום של החברה: כל עובד קיבל בונוס מיוחד של 555 שקלים על כל שנת ותק בחברה. כך למשל עובד שהועסק בחברה שלוש שנים קיבל לשכר הברוטו שלו 1,655 שקל, בלי סיבה מיוחדת.

 

רביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר: "כדי לגייס עובד מבחוץ צריך להוכיח שלא נמצא אדם עם כישורים מתאימים בתוך החברה. עובדים מצטיינים אנו מתחייבים לקדם בתוך שנה וחצי" רביב צולר, מנכ"ל ביטוח ישיר: "כדי לגייס עובד מבחוץ צריך להוכיח שלא נמצא אדם עם כישורים מתאימים בתוך החברה. עובדים מצטיינים אנו מתחייבים לקדם בתוך שנה וחצי" צילום: עמית שעל

 

אמצעי נוסף שהחברה נוקטת להעצמת עובדיה הוא הפצה כלל־ארגונית של מכתבי תודה. "אנחנו מקבלים 270 מכתבי תודה מלקוחות בכל חודש, וכל מכתב כזה מופץ במייל לכל העובדים יחד עם השם והתמונה של העובד שקיבל את המכתב", אומר צולר.

 

דרך אחרת לשפר את סביבת העבודה היא התקנת תיבת הצעות בשם 2Care, שהצליחה להביא לכמה שינויים לא מבוטלים בחברה. לדברי קליינר, בעקבות אחת ההצעות נערך פיילוט לקיצור יום העבודה לאמהות עובדות, להחלפת כל הכיסאות במוקדים וגם להתקנת Wi-Fi פתוח במשרדים. "הטיפול בפניות הוא לא ביורוקרטי", אומרת קליינר. "אנחנו בודקים, אנחנו עונים, המענה הוא מהיר. העובדים רואים את זה ונוצרת כך תקשורת יום־יומית".

 
רכב צמוד למצטיינים במוקדי השירות

 

הטבה נוספת וחריגה שמקבלים עובדי המוקדים היא רכב צמוד. נציגים מצטיינים בעלי ותק של יותר משלוש שנים יכולים לקבל רכב צמוד. השנה קיבלו כלי רכב 14 נציגי מוקד, והכוונה היא לחלק עשרה כלי רכב נוספים מדי שנה. כמו כן כל עובד מצטיין מקבל רכב חברה לשבוע, ולכל אגף יש רכב שעובר בין עובדים מצטיינים. בנוסף לכך כל עובד מקבל יום חופש מהחברה ביום ההולדת שלו, ופעם בשנה כל העובדים נוסעים לנופש בחו"ל על חשבון החברה – בשנה שעברה היעד היה תאילנד, והשנה היעד יהיה ניו יורק.

עוד הטבה משמעותית לעובדים היא קרן לימודים. ביטוח ישיר מעניקה מלגות לימודים לעובדי החברה ולבני משפחותיהם. חלק מתקציב המלגות נועד לסייע לעובדים הסובלים ממצוקה כלכלית. מתחילת השנה חילקה הקרן 1.2 מיליון שקל לעובדים. במלגות הלימודים אושרו כל הבקשות, חות מאחת, וגובה כל מלגת לימודים הוא 5,000 שקל. תקציב הקרן הוא 2 מיליון שקל, וסכום זה צמוד לביצועי מניית החברה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x