$
מעסיקים

מצייצים תרבות ארגונית מגניבה: כך מגייסים עובדים בטוויטר

כיצד חדר יוגה במשרדים ישפר את תהליך גיוס העובדים שלכם? התשובה לכך נמצאת בתהליך הגיוס של הרשת החברתית הכי טרנדית

בתיה וייסמן 12:0822.07.14

איך אפשר לדעת מה ג'סטין (טימברלייק) אמר על ג'סטין (ביבר) לפני דקה? מי שלא יודע את התשובה לכך - כנראה לא נמצא בטוויטר. וחבל: בניגוד לרשתות חברתיות אחרות, כגון פייסבוק ולינקדאין, הבחירה אחרי מי לעקוב לרוב לא מצריכה את אישורו, ולכן זו הפלטפורמה האידיאלית לעקוב אחרי "ציוצים" (טקסטים קצרים, בני 140 תווים כל אחד) של כל הסלבס. אבל באמת, כל הסלבס.

אולי זה לא נראה ככה מנקודת המבט שלנו בישראל, בה טוויטר עדיין לא "תפסה" לגמרי - אך בעולם, טוויטר היא ה-דבר. הרשת החברתית השנייה בגודלה (אחרי פייסבוק) הוקמה לפני שמונה שנים, ומאז הספיקה לצבור לא פחות מ-500 מיליון משתמשים ברחבי העולם, עם ממוצע של 340 מיליון ציוצים ביום ולהגיע למיקום ה-12 והמכובד בדירוג אלקסה לאתרי אינטרנט הנצפים ביותר. וגם, היא נמצאת במקום השני ברשימת החברות שהכי טוב לעבוד בהן של Glassdoor. אבל לזה נגיע מיד.

 

זוכרים את הסלפי הכי מצויץ בהסטוריה? זוכרים את הסלפי הכי מצויץ בהסטוריה?

 

קלף הגיוס המנצח של טוויטר: התרבות הארגונית

 

בכתבות הקודמות בסדרה, הראינו כיצד נראים תהליכי הגיוס של ענקיות האינטרנט הגלובליות - מה הן שואלות בראיונות העבודה, כמה ראיונות הן מקיימות ועוד. אולם הפעם, בחרנו להתמקד דווקא בלחם והחמאה של הגיוס של טוויטר: התרבות הארגונית שלה.

 

אז איך רשת חברתית מצליחה כמו טוויטר מגייסת עובדים? התשובה הפשוטה והמתבקשת לזה היא, כמובן, לצייץ מודעות דרושים לכל משרה שמתפנה. אבל בטוויטר לקחו את כל העניין הזה שלב אחד קדימה. בראיון ל-New Talent Times The חשפה אניטרה קולינס, מנהלת צוות הגיוס של טוויטר, כמה מסודות הגיוס של החברה. בראיון הודגש באופן חד משמעי אלמנט עירובם הפעיל של העובדים בכל תהליך גיוס עובדים חדשים לחברה.

 

במה זה מתבטא? בתור התחלה, הם מבקשים מהעובדים לפרסם ציוצי דרושים (בעגה הטוויטרית זה נקרא "לרטווט"- Retweet) בטוויטר שלהם, וכך הם מגדילים את קהל היעד באופן אקספוננציאלי. לצורך העניין, צוות המגייסים של טוויטר פתח חשבון בשם @JoinTheFlock (בתרגום חופשי - "הצטרף לעדר") ונכון להיום יש לו קרוב ל-400 אלף עוקבים.

 

 

קולינס מספרת שעובדי צוות הגיוס משתדלים לצייץ חזרה במהירות למועמדים המתעניינים במשרות, וכך לייצר איתם קשר אישי באופן מיידי. בנוסף, פלטפורמת הטוויטר עוזרת לצוות הגיוס גם בסינון ראשוני של מועמדים - הם בודקים את חשבון הטוויטר שלהם וכך לומדים קצת על אופיו של המועמד.

 

כיף חיים בטוויטר (או: מת בפעם האחרונה קיבלתם הופעה בינלאומית בעבודה?)

 

אך העובדים עושים הרבה יותר מלהפיץ את ציוצי הדרושים של טוויטר: הם משווקים דרך טוויטר את התרבות הארגונית המגניבה שלה - וכך הם מצליחים למשוך מועמדים איכותיים.

 

מה זה "תרבות ארגונית מגניבה", אתם שואלים? מצאנו כמה דוגמאות להמחשה. בציוץ של אחת העובדות, למדנו על מיזם בשם "Hackweek"- שבוע בו העובדים עוזבים את משימות היומיום שלהם ומתפנים לפתח יוזמות חדשות ומגניבות שעלו להם בראש. הציוץ גם נתן הצצה לפינוק בוקר שטוויטר העניקה לעובדיה כדי לעודד יצירתיות, וכלל דונאטס ומימוזות. לא יודעת מה איתכם, אבל אנחנו רק בדוגמא הראשונה ולי כבר בא להיות "חלק מהעדר".

 

דונאטס ומימוזות – ככה פותחים בוקר בטוויטר דונאטס ומימוזות – ככה פותחים בוקר בטוויטר

 

אומרים שתמונה שווה אלף מילים, אבל וידאו, איך לומר? פשוט שווה יותר. גם בטוויטר הבינו את זה: אחת העובדות פרסמה ציוץ עם סרטון של 6 שניות "in love with our new yoga room" בו רואים את חדר היוגה החדש שנבנה במשרדי החברה. עובדת נוספת צייצה את הסרטון הבא, בו נראים עובדי החברה עסוקים כביכול במשימותיהם, כשברקע מופיע ומנעים את זמנם לא אחר מאשר הזמר ג'יימס בלאנט. אין ספק - בטוויטר יודעים את העבודה.

 

בא לך לעבוד כשברקע ג'יימס בלאנט שר לך סרנדה? בא לך לעבוד כשברקע ג'יימס בלאנט שר לך סרנדה?

 

אפילו הסולמית, הלא היא ההאשטאג המפורסם שטוויטר יצרה - התגייסה לצוות הגיוס של טוויטר. קולינס מספרת שכשהיא והצוות שלה מחפשים מועמד לתפקיד ספציפי ונישתי, הם יעזרו בהאשטאגס של כנס מאותו תחום, ולפי האנשים שמצייצים בנושא הם יכולים לאתר מועמדים פוטנציאלים. חיפוש לפי האשטאגס גם יכול לעזור למועמדים למצוא משרות רלוונטיות בחשבון הטוויטר שלהם.

 

איך משחזרים את הגיוס המוצלח של טוויטר? משקיעים - בעובדים

 

אז מה אפשר לקחת מתהליך הגיוס של טוויטר - גם אם אין לכם תקציב להופעה של ג'יימס בלאנט (או שלמה ארצי, במקרה שלנו)? אפשר לקחת את העקרונות. בטוויטר הצליחו לתפוס שלוש ציפורים במכה: גם לחזק את מסירות העובדים, גם לפאר את המותג וגם לשדרג את תהליך הגיוס. טוויטר היא ההוכחה לכך שכל מה שצריך זה פשוט לעשות כיף לעובדים ולתת להם תחושה שהם מעורבים באמת, והם כבר יעשו את מלאכת ההפצה בשבילכם.

 

לסיום, סרטון גיוס פארודי שהופק ע"י העובדים בחברה כחלק מה-"Hackweek" כסרטון הגיוס הגרוע הטוב ביותר. וכל מילה נוספת מיותרת.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs

בטל שלח
    לכל התגובות
    x