$
מעסיקים

כי גם לכם מגיע: הכירו את ה"אוסקר" של משאבי האנוש

מדמיינים איך אתם עומדים על במה מול העלית של עולם הגיוס ומקבלים פרס יוקרתי על פועלכם? זה בדיוק מה שקורה אצל הבריטים ב-19 השנים האחרונות. מי זכה בשנה שעברה - ולמה? (וכן, גם אתם יכולים לזכות בפרס)

בתיה וייסמן 16:3626.02.14

מדי שנה, מקבלים מאות אנשים בתחום הקולנוע פרסים על פועלם בתחום באותה שנה. אז למה אנשי משאבי אנוש, שמניעים תהליכים, אנשים וארגונים לא זוכים להכרה שכזו על פועלם? אז זהו - שהם כן. טקס HR Excellence Awards, הנערך מדי שנה ב- 19 השנים האחרונות, מציב במרכז הבמה קהל שזוכה למעט מאוד הכרה ציבורית - מנהלי משאבי האנוש.

בטקס, בו שופטים בכירי משאבי אנוש ממגוון של חברות בינלאומיות, מוענקים פרסים ב-18 קטגוריות שונות, ביניהן: מנהל השנה, הכוכב העולה בתחום משאבי האנוש, המנכ"ל שהיה הכי ממוקד אנשים, פרס ליעילות בגיוס ושימור עובדים, השימוש הטוב ביותר ב"אחריות תאגידית", צוות משאבי אנוש מצטיין ועוד. בחלק מהקטגוריות מוענקים פרסים מקבילים לסקטור הפרטי והציבורי. פרס נוסף מוענק בתחום חשוב, אך בעל קשר פחות מובהק למשאבי אנוש, לארגון שיוכיח שהאסטרטגיה שלו בתחום בריאות ורווחה במקום העבודה הביאה לשיפור משמעותי והחזירה את ההשקעה שנעשתה בתחום.

 

אני רוצה להודות לקולגות, למנהלים, לעובדים..." האוסקר של למנהלי משאבי אנוש אני רוצה להודות לקולגות, למנהלים, לעובדים..." האוסקר של למנהלי משאבי אנוש

 

רוצים יוקרה? שלמו ביוקר

מה מציע הטקס? קודם כל - הרבה מאוד זוהר. בדומה לטקס האוסקר היוקרתי וממש לפי הספר מקיים מגזין HR מדי שנה ערב גאלה מרשימה. הגברים בטוקסידו ופפיונים, הנשים בשמלות ערב, שמפניה תוססת, ארוחת שלוש מנות מפוארת, מגוון קטגוריות, מועמדים - וזוכים מאושרים. את כל הטוב הזה מממנים חברות וארגונים שונים בתחום, שמלבד פרסום ומינגלינג עם אנשים מובילים בתעשייה - גם זוכים להציג את המועמדים ולהעניק את הפרס.

 

כיצד הופכים למועמדים? אין מדובר במטלה פשוטה כלל וכלל. כדי לזכות בעונג, יש לכתוב מסמך בן 2,000 מילים בו מוסבר מדוע הארגון ראוי לפרס. ואם לא די בכך, נדרש גם לשלם סכום לא קטן. אגב, אם כבר שחקנו את ההשוואה לטקס האוסקר, אז בדומה לקטגוריית הסרט הזר מוענק גם פרס למצטיינים באסטרטגיית גיוס "מעבר לים" (כלומר, מחוץ לבריטניה) בעלות הרשמה "סמלית" של בין 1,000- 2,500 שקל. זו בדיוק ההזדמנות של הארגון שלכם להצטיין ולזרוח בטקס של שנת 2014. מועמדות מגישים כאן.

 

סרטון קצר מהאירוע:

 

והזוכה הוא...

הזוכה בפרס הזהב לשנת 2013 היא KFC UK & Ireland , שהייתה מועמדת בחמש קטגוריות שונות. החברה זכתה בקטגוריית "מחוייבות לעובדים", הגיעה לדירוג גבוה בקטגוריית צוות משאבי האנוש של השנה, ומנהל הצוות היה מועמד גם הוא בקטגוריית מנהל השנה. הזכייה בפרסים מפרגנים אינה חדשה לחברה, שכבר זכתה ב-2012 בתואר המרשים Britain's Top Employer של טקס Britain's Top Employer Awards, והייתה מועמדת לו שנתיים ברציפות לפני כן. לא פלא: החברה מתגאה ביחס השיתופי, החם והפתוח שלה כלפי כלל העובדים - גם אלו שבדרג הנמוך ביותר.

 

"הקרדיט שייך לצוות משאבי האנוש שלנו", אומר ג'יימס ווטס, סמנכ"ל משאבי האנוש של החברה. "אבל הוא שייך לחלוטין גם למנהלי החנויות הנהדרים שלנו, שמפיחים חיים בחזון שלנו. אנחנו רוצים לשנות את חלק מהתפיסות שקיימות לגבינו ולספר את הסיפור שלנו - כיוון שאנחנו גאים בו. מדובר בהכרה יוצאת דופן בפועלנו".

 

לחיי הגיוס! הזוכים המאושרים בטקס של 2013, ווטס שני משמאל לחיי הגיוס! הזוכים המאושרים בטקס של 2013, ווטס שני משמאל

 

נראה כי העשייה של KFC בתחום היא לא פחות ממרשימה - אבל, בואו נודה על האמת, את זה אפשר להגיד על לא מעט חברות. מה בכל זאת קידם אותה לעבר הפרס המיוחל? אין ספק שליחסי ציבור מנוהלים כהלכה ובניית מותג איכותית יש מקום לא קטן בסיפור הזה. הנה שלושה דברים שאפשר ללמוד מהחברה בהקשר זה:

 

1. יחצון של הדרגים הנמוכים ממנף את המותג לגובה

כאשר עוסקים בארגון בקנה מידה כזה, קל לשכוח את "האנשים הקטנים" - אלו שנמצאים בדרגים הנמוכים ביותר ו/או מאחורי הקלעים. מבחינה זו KFC מצטיינת, כאשר היא דואגת לאזכר את הנ"ל ואת חשיבותם בכל המדיות העומדות לרשותה (כולל תגובתו של ווטס על הזכייה).

 

2. מיתוג בעמוד החברה בלינקדאין – חשוב!

על חשיבות נוכחות המותג ברשת החברתית העסקית אי אפשר לערער. ואכן, עמוד הלינקדאין של החברה בנוי לתפארת: לעמוד מועלים באופן מתמיד עדכונים לגבי המתרחש בחברה - מהתברגות של בכירים לרשימות משפיעים בקהילה העסקית, ועד לתמונות מיום התנדבות קהילתי שיזמה הרשת.

 

ממותג היטב. עמוד הארגון בלינקדאין ממותג היטב. עמוד הארגון בלינקדאין

 

3. "מבט מבפנים": מדבר אל כל מי שבחוץ

יוזמה חכמה במיוחד של הארגון היא עדכון של בלוג, אותו כותבים לסירוגין 9 מעובדי החברה. בניגוד לבלוג "רשמי" שמשמש ככלי יח"צ לפעילויות החברה, הנימה בבלוג זה היא אישית, קלילה ולא "תאגידית". באופן זה מתקשר המותג עם קהל הלקוחות "בגובה העיניים", יוצר תחושת הזדהות איתו וגם נותן חוויה אותנטית של העבודה בארגון.

 

הכותבת היא מנהלת תוכן גיוס עובדים ב-AllJobs
בטל שלח
    לכל התגובות
    x