$
מבחני רכב

בדיקת כלכליסט

המיני החדשה של יונדאי: הקטנה ביצעה קפיצה גדולה

יונדאי i10 החדשה מפתיעה עם ספיגת מהמורות טובה בעיר, מושבים נוחים ונסיעה שקטה. עם זאת, היא עדיין נופלת בביצועיה מהגרסה הידנית

תומר הדר 23:2916.02.14

לפני כשלוש שנים נחשף שוק הרכב הישראלי לראשונה לתפיסה חדשה: מכונית ידנית קטנה וזולה ב־60 אלף שקל. סוזוקי אלטו היתה הראשונה ואחריה זרמו נוספות. המכוניות הללו אכן היו זולות, גם בגימור ובאבזור. אך העם חשק ביותר: קטנה, זולה וגם אוטומטית. לקיה היה פתרון מושלם: הפיקנטו, שהפכה למכונית הנמכרת ביותר בישראל אשתקד.

דווקא יונדאי, מובילת השוק, השתרכה מאחור: ה־i10 הקטנה היתה מיושנת וצפופה. כעת מגיעה i10 חדשה החולקת עם הפיקנטו רכיבים רבים. ה־i10 שלנו מצוידת במנוע בנפח 1.0 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית. מתכון לביצועים מסעירים אין כאן, וה־i10 האוטומטית בפירוש נופלת בביצועיה מן הגרסה הידנית, אך היא גם מפתיעה לטובה.

 


 

יונדאי i10 יונדאי i10

 

בניגוד לדגמי יונדאי הקטנים והקופצניים של פעם, היא מכוילת ללקוחות אירופים, מה שמבטיח יכולת ספיגת מהמורות טובה בעיר ובמפתיע, גם יכולת מרשימה לשייט מחוץ לעיר במהירות גבוהה תוך שמירה על רמה נמוכה של רעשים בתא הנוסעים.

 

מבפנים היא מפגינה קפיצת מדרגה רצינית ביחס לדגם היוצא: איכות החומרים גבוהה ביחס לקטגוריית רכבי המיני, המושבים נוחים ותא הנוסעים עצמו מרווח.

 

לסיכום: בהתחשב במחיר, ה־i10 היא חבילה טובה מאוד גם בגרסה האוטומטית.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x