$
IT בעולם

הפייסבוק הפרטי של המורים

מבין שלל הרשתות החברתיות הארגוניות, TSL הבריטית שמספקת אחת כזו למורים, מתהדרת ביותר מ-2.5 מיליון משתמשים ורווח שנתי של כ-51 מיליון דולר ב-2012

סוכנויות הידיעות 15:4111.02.13

לואיז רוג'רס, מנכ"לית החברה הבריטית TSL, אוהבת להתבדח שהיא מנהלת סטארט-אפ בן 100 שנים. אבל למעשה מאחורי הבדיחה מסתתר גרעין של אמת.

 

לפי הביזנס אינסיידר, החברה שבראשה עומדת רוג'רס, החלה את דרכה כעיתון מודפס לפני 100 שנה, ומאז היא הפכה לרשת החברתית הגדולה ביותר שמעולם לא שמעתם עליה - TES (מקור השם הוא משם העיתון הוותיק - Times Educational Supplement). בשש שנות פעילות הרשת, היא אספה קרוב ל-2.5 מיליון מורים ברחבי העולם, ונהנית מרווחיות גבוהה.

 

המורים משתמשים ברשת החברתית כדי לחלוק תכנוני שיעורים, ליצור קשר עם מורים אחרים ולמצוא עבודה. בשבוע ממוצע, משתמשי TES מורידים 3.5 מיליון מסמכים. "מדובר ב-8 מסמכים בשנייה", מבהירה רוג'רס.

 

לדבריה, בשנה שעברה, TSL גרפה הכנסות "של למעלה מ-110 מיליון דולר" ורווח של 51 מיליון דולר. מרבית ההכנסות נובעות משירותי הגיוס של החברה, אך חלק ממשיכות לזרום מהעסק המקורי שלה של מכירת מודעות פרסום. בשנה שעברה הושק שירות מנויים ל-TES, שעד מהרה צבר 18 אלף לקוחות בתשלום.

 

TES זוכה להצלחה גדולה בארץ מוצאה בריטניה, וכעת החברה בעיצומו של תהליך חדירה גם לארצות הברית. עד כה, נפתח משרד במדינה והושקה תכנית שירותי פרימיום, שנקראת iboard ועולה 19 דולר בשנה. כמו כן היא מנהלת תכנית שירותי פרימיום עולמית בשם TES Pro בעלות של 45 דולר בשנה.

 

החברה גם השיגה שותפות חסרת תקדים עם התאחדות המורים האמריקאית, שבראשה עומדת רנדי ווינגרטן. TSL והתאחדות המורים השקיעו 10 מיליון דולר להקמת שירות מקוון בשם Share My Lesson (שתף את השיעור שלי), במסגרתו מורים אמריקאים יכולים להחליף ביניהם תכנוני שיעור ורעיונות בחינם.

 

בנוסף, רוג'רס מספרת כי אוניברסיטת סטנפורד בודקת את TES כדי לקבוע כיצד הרשת החברתית יכולה לעזור לבתי ספר לחסוך כסף ובמקביל לשפר את איכות המורים.

 

TES מכוונת באופן בלעדי רק במורים, כך שהיא למעשה לא מהווה איום ישיר על רשתות חברתיות אחרות כמו לינקדאין. אך היא מראה כיצד רשתות המיועדות למקצוע אחד יכולות להוות מודל עסקי מושך באותה מידה ואף משופר.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x