$
IT בישראל

סייסנס הישראלית מכניסה את אקו לחדר הישיבות

החברה פיתחה ממשק שמחבר בין מערכת הבינה העסקית שלה למוצרים חכמים, כגון אקו של אמזון, ומאפשר לקבל מידע עסקי באמצעות שיחה או חיווי של נורה חכמה במקום טקסט על מסך המחשב

מאיר אורבך 15:0512.07.16

חברת הסטארט-אפ הישראלית סייסנס (Sisense) המפתחת מערכות בינה עסקית הכריזה על פיתוח חדש שיאפשר לחבר מכשירים שונים לתוכנה של החברה. כדי שאפשר יהיה להשתמש בנתוני החברה גם באמצעות מוצרים חכמים. בשלב הראשון השיקה החברה ממשקים המחברים את התוכנה שלה עם מכשיר האקו של אמזון (Echo) ועם נורת IoT חכמה מותאמת לסייסנס.

 

בשיחה עם "כלכליסט" אומר אמיר אורעד, מנכ"ל סייסנס שהיוזמה לחבר את התוכנה ל- IoT נולדה במוחו של אחד היזמים שחשב שאם החברה הופכת את תחום הבינה העסקית לפשוט ונגיש יותר, חשוב גם לאפשר גישה בשלל אמצעים. "כל מה שאנחנו עושים זה לפשט מידע מורכב לאנשי עסקים בלי סיבוכים. רצינו להוציא אותו מהמגבלות של המסך הדו-ממדי של המחשב או הטלפון ואז אמרנו שאפשר לעשות את זה נגיש באמצעות מהפכת האינטרנט של הדברים. הכיוון הראשון היה שליפת מידע באמצעות דיבור. במקום לחפש בטלפון או במחשב אתה שואל שאלה ומקבל תשובה. לקחנו את הטכנולוגיה של אמזון שהופכת שפה מדוברת לטקסט וחיברנו למנוע שלנו. אתה יכול לנהל שיחה מלאה עם אלקסה (הסייעת הדיגיטלית של אמזון, מ.א) שיושבת בתוך האקו".

 

 

"אנחנו נתחבר לעוד מכשירים בעתיד הקרוב. יש ערך עצום להעברת הידע מהמסך לעוד מכשירים; מבחינתו מדובר בתוכנית שלמה ולא רק חיבור ספציפי, אלא מנוע שאליו אפשר לחבר עוד מכשירים", אומר אורעד.

 

החברה עובדת בשלב זה על חיבור עם Skullcandy, Act-On Software ו-CTSI-Global. "חברות גדולות מאוד אמרו לנו שזה עוזר לעסקים מנהל אחד אמר לי שהם חיברו את המערכת בחדר הישיבות שלהם וזה הפך להיות כמו עוד משתתף בחדר".

 

הנורה החכמה המותאמת לסייסנס יוצרת דרך נוספת לצרוך תובנות עסקיות: היא מציגה את מידת ההתקדמות של העסק לקראת השגת מדד עסקי ספציפי. נורת ה-IoT המותאמת לסייסנס משנה את צבעה בהתאם לשינויים בסביבה העסקית ובמדדי הביצוע המרכזיים, ומעוררת כך תגובה רגשית, שהוכיחה את עצמה ככלי להגברת המעורבות והמוטיבציה של עובדים.

 

"לקחנו מנורות חכמות וחיברנו אותן למנוע שלנו", אומר אורעד. "המנורות יכולות לתת התראה על כמות השיחות הנכנסות, על המכירות באותו יום ולמעשה כל נתון שרוצים לקבל עליו מידע. קיבלנו דיווח מחברות שהשתמשו בתאורה על גידול עצום בשימוש שלהם במערכת וביישום בארגון. התאורה גורמת למידע להרגיש מוחשי יותר".

 

חברת סייסנס נוסדה בשנת 2004 ומעסיקה כיום כ-250 עובדים בהרצליה וארצות הברית. החברה גייסה עד היום כ-100 מיליון דולר מבסמר, אופוס, ג'נסיס ו- DFJ, . את החברה ייסדו גיא בויאנג'ו, אביעד הראל, עדי עזריה, אלדד פרקש.

 

"עלייה של 500% במעורבות המשתמשים"

מרטין באטלר מחברת Butler Analytics אומר: "רוב האנשים לא רוצים לשבת מול מסך. הם רוצים משהו חד-משמעי. סייסנס מגדירה מחדש את האופן שבו אנשים מתקשרים עם דאטה, ונותנת להם את המידע שהם רוצים בצורתו הפשוטה ביותר. החברה בונה גשר בין הבינה העסקית לעולם המוחשי והמכשירים שנמצאים בו".

 

 

"אחרי כמה שבועות של שימוש במכשיר אמזון אקו מותאם לסייסנס, ההרגל נהפך לדרך חדשה ומלהיבה לקבל תובנות עסקיות" אומר ג'יימס לוין מחברת Act-On Software, אשר מפתחת פלטפורמת שיווק. "אנחנו יכולים לתקשר עם אקו באמצעות שיחה פשוטה וכך להישאר עם היד על הדופק בנוגע לדברים שקורים בעסק שלנו. כאשר מורידים את המחיצות שמנעו בעבר גישה למידע והופכים את החוויה לאישית, השימוש בכלי מידע הופך להיות הרבה יותר תדיר והתובנות שנוצרות הופכות להיות הרבה יותר מוחשיות".

 

"ראינו עלייה של 500% במעורבות של המשתמשים כתוצאה מנורת ה-IoT של סייסנס", אומר טוד וינטון מחברת CTSI-Global. "כשאנחנו מכניסים מערכת חדשה לשימוש, קישרנו בין הנורה למערכת שמנטרת את כמות הכניסות לתוכנה של כלל העובדים שלנו. כאשר הערך נמצא מתחת לסף, הנורה הייתה אדומה. לפני שהתחלנו להשתמש בנורה, ראינו רק כמה כניסות מדי יום, אבל ברגע שחיברנו אותה ושמנו אותה בחלל עבודה פתוח, היכן שכל העובדים היו חשופים אליה, כמות הכניסות למערכת גדלה באופן מיידי. אנשים לא אהבו לראות אדום. הכלי הפשוט הזה השפיע על הצוות שלנו במידה גדולה בהרבה משמישהו יכול היה לצפות."

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x