מדוע נכשלה עסקת מיקרוסופט-סיילספורס?
מארק בניוף, מייסד סיילספורס, דרש סכום אסטרנומי של 70 מיליארד דולר - גבוה משמעותית משוויה של חברת התוכנה הארגונית. מיקרוסופט אמנם ויתרה על הרכישה ועתה מתחרות על סיילספורס אורקל, אמזון, IBM ו-SAP
12:01
25.05.15
מיקרוסופט ו-Salesforce.com ניהלו באביב האחרון מו"מ על רכישת ספקית שרותי ה-CRM בענן בידי ענקית התוכנה מרדמונד, אבל העסקה לא יצאה לפועל בשל פערים גדולים מדי בנוגע לתשלום שדרשו בעלי המניות עבור החברה - כך דיווחה רשת CNBC בסוף השבוע.
קראו עוד בכלכליסט:

מארק בניוףצילום: בלומברג
מנייתה של Salesforce.com נסחרת כיום ב-75 דולר ושווי השוק שלה עומד כרגע על 49.17 מיליארד דולר. במהלך השנה האחרונה ערכה עלה בכ-50%, מערך של 50.95 דולר בלבד בתחילת יוני 2014. שוק ה-CRM כולו, בו החברה היא אחת השחקניות המובילות, מוערך על ידי גרטנר ב-23 מילארד דולר בשנה.
על פי הערכות אנליסטים בחברת FBR קפיטל מרקטס, גם אורקל ואמזון עשויות להתעניין ברכישת החברה, כאשר הסירוב להצעת מיקרוסופט נבע מהערכה כי אחת מהן (או קונה אחר) יסכימו לשלם את המחיר שבניוף דורש. חברות נוספות שסומנו בעבר כקונות פוטנציאליות היו IBM ו-SAP (שהצהירה בשבוע שעבר כי אין לה עניין ברכישת המתחרה).
שתי החברות סירבו להתייחס באופן פומבי לנושא.


