$
חדשות התקשורת

ההסתדרות הלאומית הכריזה על סכסוך עבודה בגולן טלקום

טוענת כי הנהלת החברה מתנהלת בחוסר תום לב בכל הנוגע למשא ומתן הקיבוצי עם העובדים, כוללת עיכובים מיותרים ומריחת זמן. גורם בגולן טלקום: "התמיכה בוועד נמוכה"

אופיר דור 14:3824.03.15

ההסתדרות הלאומית הכריזה היום (ג') על סכסוך עבודה בחברת הסלולר גולן טלקום. ההכרזה על סכסוך עבודה מאפשרת להסתדרות הלאומית להתחיל בעיצומים בגולן טלקום בתוך 14 יום, כלומר לאחר ה-8 באפריל.

 

עם זאת, גורם בכיר בגולן טלקום אמר ל"כלכליסט" כי ועד העובדים נהנה בחברה מתמיכה נמוכה מאוד, וכרגע אפילו שליש מהעובדים אינם תומכים בהסתדרות הלאומית.

 

ההסתדרות הלאומית החלה בהקמת ועד בחברת גולן טלקום בחודש יוני אשתקד, ולאחר שגייסה מעל שליש מתוך 250 העובדים בגולן, הפכה לארגון היציג בחברה. ההסתדרות הלאומית היא גם הארגון היציג בחברות yes ו-HOT (ללא HOT mobile).

 

אילוסטרציה אילוסטרציה צילום: אי אף פי

 

במכתב שהועבר היום על ידי ההסתדרות הלאומית היא מפרטת את הסיבות להכרזה על סכסוך עבודה. ההסתדרות הלאומית כותבת כי "הנהלת החברה מתנהלת בכל הנוגע למשא ומתן הקיבוצי בחוסר תום לב ובניגוד לדין תוך הערמת קשיים של סחבת במשא ומתן, עיכובים מיותרים ומריחת זמן, אי קידום נושאים מהותיים וניהול משא ומתן למראית עין בלבד".

 

כמו כן מציינת ההסתדרות הלאומית כי נעשים ניסיונות פסולים להתערב בהתארגנות העובדים ולפגוע בה על ידי מנהלים בכירים בחברה, כולל ניסיון להשפיע על עובדים לא להיות חברים בארגון העובדים, "והכל כדי למוטט את התארגנות העובדים".

 

כמו כן כותבת ההסתדרות כי קיימת "התנהלות מנוגדת לדין של התעמרות בוועד העובדים והשפלת חברי ועד העובדים, בכדי לערער את מעמד ועד העובדים", כולל מניעת מפגשים בין ועד העובדים לעובדים. סיבה נוספת לסכסוך עבודה אותה מציינת ההסתדרות הלאומית היא "פגיעה בזכויותיהם ורווחתם של עובדי שירות הלקוחות: הטלת קנסות ושלילת בונוסים בניגוד לדין בעקבות מחלה או איחור".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x