$
סטארט-אפים והון סיכון

חברת השיתוף הישראלית זולה משנה כיוון, ממנה מנכ"ל חדש

החברה הישראלית מציעה סביבת עבודה שיתופית המאפשרת למשתמשים לשתף מסמכים ולנהל שיחות קוליות. כחלק מתהליך הרה-ארגון שלה, החברה תתמקד בשוק הצרכני המזדמן, תפטר עובדים, תעביר את משרדיה לת"א ותמנה את רז ילוב כמנכ"ל

אסף גלעד 17:4129.01.15
מנכ"ל חברת ההייטק זולה (Zula) ג'ייקוב נר-דוד פורש מתפקידו, ובמקומו ימונה לתפקיד רז ילוב, איש הייטק ישראלי המתגורר באריזונה. כך הודיעה החברה היום (ה'). ילוב שימש בעברו כמנהל פיתוח במרקורי שנרכשה על ידי HP, ועד לאחרונה היה סמנכ"ל הפיתוח של הסטארט-אפ האמריקאי 41st Parameter שנמכר ל- Experian תמורת 324 מיליון דולר. חילופי המנהלים הם חלק מאסטרטגיה חדשה שמובילה החברה בעקבות כניסתה לשוק של המתחרה Slack, אפליקציית צוותי העבודה המצליחה של קרן ההון סיכון אנדרסן-הורוביץ.

 

בסוף 2013, החברה עמדה על במת תחרות הסטארט-אפים Disrupt והציעה מפת דרכים לפיתוח אפליקציית תקשורת בין עובדים מבוססת VoIP וצ'ט, המאפשרת גם לשתף מסמכים. בזמנו, זה היה הפתרון היחידי שהציע סביבת עבודה שיתופית שכללה גם שיחות קוליות ללא צורך במספרי טלפון.

 

רז ילוב, מנכ"ל זולה החדש רז ילוב, מנכ"ל זולה החדש

 

אבל נכון לתחילת 2015, כבר היה די ברור שאפליקציית סלאק של מייסד פליקר סטיוארט באטליפילד תפסה את מקומה של זולה בתודעה הציבורית כאפליקציית התקשורת החברתית למקומות עבודה. סלאק הצליחה לגייס עד היום כ-180 מיליון דולר לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר ממשקיעי צמרת כמו קרנות ההון סיכון אנדרסן הורוביץ, גוגל ונצ'רס וקליינר פרקינס. כיום החברה האמריקאית המתחרה משרתת 365 אלף משתמשים רשומים. Zula, לשם השוואה, משרתת עשרת אלפים איש בודדים.

 

בזולה מסתייעים כיום בכספים שגייסו בקיץ האחרון כדי לתמוך בשינוי אסטרטגי נרחב שימקד את החברה ביתרונותיה מול סלאק: הגמישות לבנות קבוצות עבודה אד-הוק. בעוד שסלאק פופולרית במיוחד בקרב צוותי עבודה אורגניים וארגוניים, זולה מתמקדת בצוותים ארעיים ומיועדת גם לקהל הרחב. לדוגמא, משפחה שרוצה לעשות סיעור מוחות על הכנות לחתונה או קבוצת סטודנטים שעובדים על הכנת עבודה משותפת דורשים שירות שתומך בהעברת מסמכים אבל גם בצ'אט ושיחות קוליות. זולה היא גם חינמית, לעומת סלאק שמציעה מעט מאוד יכולות בגרסה החינמית שלה.

 

זהו לא תהליך הבראה קל. מלבד החלפת המנכ"ל, זולה נאלצה לפטר כמה עובדים לפני מספר חודשים, והעבירה את החברה מירושלים למשרדי WeWork בתל אביב. ובכל זאת, בחברה מעודדים משיעור חזרה של 40% מהמשתמשים הרשומים, ומצמיחה ויראלית, היות ובחברה טרם הוציאו תקציבי שיווק על רכישת משתמשים חדשים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x