• תפריט
חדשות התקשורת

ספקיות האינטרנט לא נותנות ללקוח להתנתק מהן בקלות

בדיקת "כלכליסט" מגלה כי שלושה חודשים לאחר כניסתן לתוקף של תקנות שנועדו להקל על הלקוח, מרבית החברות הגדולות עדיין לא מיישמות אותן

אופיר דור 08:2630.04.13

שלושה חודשים לאחר כניסתן לתוקף של התקנות שנועדו להקל על הלקוח להתנתק משירותי ספקיות האינטרנט, בדיקת "כלכליסט" מעלה כי החברות הגדולות בשוק מיישמות אותן באופן חלקי וסלקטיבי למדי.

החל מ־1 בפברואר השנה מחייב משרד התקשורת את ספקיות האינטרנט לפרסם בדף הבית באתר האינטרנט שלהן קישור בולט וברור לדרכים שבהן יכול לקוח להתנתק משירותיהן. אולם בפועל בחיפוש באתרי האינטרנט של בזק בינלאומי ו־HOTnet לא נמצא כלל מידע על דרכי ההתנתקות מהחברה. באתר 012 סמייל הפרטים הופיעו בעמוד פנימי, ורק באתרים של החברות אקספון, אינטרנט רימון ונטוויז'ן הופיע קישור כנדרש. גם בדרישה לכלול באתר טופס מקוון להתנתקות מהשירות עמדו רק שלוש מהספקיות - אקספון, נטוויז'ן וסמייל.

 

דרישה נוספת שהציב משרד התקשורת לספקיות היתה למנות נציב תלונות ציבור שיפתור מחלוקות בין החברה ללקוח.

הספקיות נדרשו לפרסם בדף הבית שלהן קישור לפרטי ההתקשרות עם אותו גורם ולכלול טופס מקוון שבאמצעותו ניתן לפנות אליו. מהבדיקה עולה כי רוב החברות הגדולות לא עמדו גם בדרישה זו.

 

לספקיות, שקיבלו את התקנות ממשרד התקשורת כבר באוקטובר, היו שלושה חודשים כדי ליישם את השינויים הדרושים. בתגובה לנתונים מסרה חברת בזק בינלאומי כי היא עומדת בכל התקנים החדשים. מאינטרנט רימון נמסר כי "חשוב לנו לתת ללקוחותינו שירות אכפתי, הוגן ובגובה העיניים. יישום התקנות הינו אמצעי נוסף להשגת מטרות אלו". מ־012 סמייל נמסר כי "בדף הבית מוענק ללקוחות מגוון שירותים לרבות קישור המאפשר הגשת תלונה לנציב תלונות הציבור והגשת בקשה לניתוק שירותים".

 

גלישה במחשב. קשה להתנתק גלישה במחשב. קשה להתנתק צילום: ניצן סדן

 

החל מיום רביעי הקרוב ייכנסו לתוקף תקנות נוספות המחייבות בין השאר את ספקיות האינטרנט לפרט בראש החוזה עם הלקוח רשימה מקוצרת של הנקודות העיקריות הנכללות בו. כמו כן ייאסר עליהן לגבות מהלקוח תשלום על שירות אם אין בידן תיעוד מפורש, כתוב או מוקלט של הסכמתו לרכוש את השירות.

בטל שלח
    לכל התגובות