$
IT בעולם

אריקסון רוכשת את פעילות ה-IPTV של מיקרוסופט

הרכישה תהפוך את ענקית ציוד התקשורת השוודית לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום. שווי העסקה על פי אובה אנביגד, סמנכ"ל אריקסון, נע בין 99 ל-234 מיליון דולר

רפאל קאהאן 16:0009.04.13

אריקסון הגיעה להסכם עם מיקרוסופט לרכישת עסקי ה-IPTV Mediaroom של החברה. הרכישה מסמנת את סופם של 20 שנות ניסיונה של מיקרוסופט להפוך לשחקן מרכזי בתחום. במיקרוסופט הודיעו כי הם מעדיפים להתמקד בקידום הטלוויזיה עלגבי קונסולת ה-XBOX שלה.

עם הקנייה תהפוך אריקסון לספקית המובילה של טלוויזיה על גבי פרוטוקול אינטרנט (IPTV) ופתרונות מרובי מסכים עם נתח שוק של יותר מ-25 אחוזים. העסקה צפויה להיסגר במחצית השנייה של 2013. קבוצת Mediaroom ממוקמת במאונטיין וויו, קליפורניה ומעסיקה יותר מ-400 עובדים ברחבי העולם.

 

פר בורגקלינט, סגן מנכ"ל בכיר וראש היחידה העסקית לפתרונות תמיכה באריקסון, אמר כי: "חזון החברה המקושרת של אריקסון חוזה 50 מיליארד התקנים שיחוברו באמצעות פס רחב, ניידות והענן. ההשפעה של הפצת הווידאו העתידית על התנהגות הצרכנית תהיה דומה לזו שחוללה התקשורת הקולית הניידת. עם יותר מ-40 לקוחות המשרתים יחדיו יותר מ-11 מיליון משקי בית מנויים".

 

שוק ה-IPTV גודל במהירות בעיקר עם הוספתם של שירותים אינטראקטיביים שוק ה-IPTV גודל במהירות בעיקר עם הוספתם של שירותים אינטראקטיביים

 

על פי הערכות, שוק ה-IPTV העולמי צפוי להגיע ל-76 מיליון מנויים ב-2013 עם הכנסות של 32 מיליארד דולר ולצמוח ל-45 מיליארד דולר עד 2015. Mediaroom היא טכנולוגייה מתווכת (middleware) העומדת מאחורי רבים מספקי שירותי הטלוויזיה בעולם כגון AT&T, דויטשה טלקום, טלפוניקה, טלוס אופטיק וסוויסקום.

 

שירותי הטלוויזיה באמצעות Mediaroom מוצעים ביותר מ-22 מיליון ממירים באמריקה, המזרח התיכון, אירופה ואפריקה וכן באזור אסיה-פסיפיק. אריקסון שהינה יצרנית ציוד הסלולר הגדולה בעולם צריכה להתמודד עם תחרות הולכת וגוברת מצד יצרני התקשורת הסינים, כגון חואווי ו-ZTE.

 

הפתרונות של אריקסון לתחומי הטלוויזיה והווידאו מתמקדים הן בצרכי הלקוחות של אריקסון והן בצרכני הקצה. החשיבות של יכולות הפצת וידיאו ללקוחות ולצרכניהם תגבר ככל שייפרשו יותר רשתות סלולר מדור רביעי (LTE) וככל ששכיחות המשתמשים בעלי טלפונים חכמים תעלה.

 

הסכם הרכישה כפוף לאישורים הרגולטוריים המקובלים ולתנאים נוספים. Mediaroom תהפוך ליחידה עסקית בפתרונות התמיכה של אריקסון. היקף הרכישה לדברי סמנכ"ל וראש מערך הטלוויזיה באריקסון הינו בין 99 מיליון דולר, עלות רכישת Optimi ו-234 מיליון דולר, עלות רכישת נורטל, "המחיר האמיתי נמצא איפשהו באמצע", הוא סיכם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x