$
סטארט-אפים והון סיכון

הסטארט-אפ וקסיגו מנס ציונה ישתף פעולה עם יאהו העולמית

המערכת שפיתחה החברה הישראלית תנתח עשרות מיליארדי עמודי אינטרנט ביום, ותאפשר ליאהו להציע ללקוחותיה פרסום מותאם מראש. מנכ"ל וקסיגו קובי רם: "הלקוח יקבל דיל שממוקד במיקום שלו בהתאם לתחומי העניין שלו"

אסף גלעד 11:0511.01.12

מתברר שלא צריך לפעול מהרצליה פיתוח ולגייס עשרות מיליוני דולרים כדי להצליח בהייטק. חברה אלמונית מנס ציונה, שגייסה בסך הכל פחות ממיליון דולר, הופכת בימים אלה לשותפה של יאהו בהפצת מודעות פרסום ודילים ברשת. מדובר בווקסיגו (Vexigo) שהוקמה רק לפני שלוש שנים, ולא עבר כמעט יום שבו לא היתה רווחית.

 

וקסיגו, שגייסה הון ראשוני ממנכ"ל אלווריון לשעבר צביקה פרידמן ומאיש העסקים דוד שושן, פיתחה מערכת המתיימרת לשנות את כללי המשחק בעולם הפרסום המקוון. למעשה, וקסיגו הולכת בדרכן של ענקיות אינטרנט ישראליות כמו קונטרה, פיר39 ודאבל ווריפיי, שהצליחו לפלס דרך ולהפוך למובילות בתחום הפרסום הסמנטי, זה היודע להתאים בין תוכן הדף לפרסומת ולהעדפות הגולש. אלא שווקסיגו, כך נראה, יודעת לקחת את הטוב מכל החברות יחד ולהפכו למוצר שלם, המציע ערך מוסף למפרסמים ולרשתות הפרסום.

 

לאחרונה בחרה ענקית האינטרנט יאהו בווקסיגו כדי שזו תספק את שירותיה על גבי פלטפורמת הפרסום שלה. שיתוף הפעולה האסטרטגי עם יאהו יעמיד את הטכנולוגיה של וקסיגו הישראלית במיקום מרכזי ברשת הפרסום של יאהו: על שרתי רשת הפרסום שלה.

 

וקסיגו תנתח עבור יאהו עשרות מיליארדי עמודי אינטרנט ביום, ותאפשר לה להציע שטחי פרסום המותאמים מראש ללקוחותיה. באופן זה מעלה וקסיגו את רמת השקיפות שמבקשת יאהו לספק - דבר שמשרת הן מפרסמים והן בעלי אתרים. לטובת העבודה עם יאהו גייס רם 15 עובדים וחתם על הסכם עם אמזון לרכישת פעילות שרתים בהיקף של עשרות מגה־ואט. 

 

את החברה ייסדו עמית רשף וקובי רם, חברי ילדות שאת חברת המחשבים הראשונה שלהם פתחו בשכונה שבה גרו בראשון לציון בגיל 16 וחצי. מ־2009 השניים מנהלים את וקסיגו שבבסיסה מתאימה בין הגולש, תוכן האתר שבו הוא גולש, הדפים שבהם ביקר לאחרונה והמיקום הגיאוגרפי שלו, לבין מודעת הפרסום המופיעה בפניו.

 

רשף (מימין) ורם. "גרופוניזציה של הרשת" רשף (מימין) ורם. "גרופוניזציה של הרשת" צילום: ענר גרין

 

"יאהו בצמיחה עם המנכ"ל החדש"

 

וקסיגו גם יודעת לשמור היטב על מפרסם שמודעותיו לא יופיעו במקומות שיביכו אותו. כך למשל, תמנע את הופעת פרסומת של חברת קוסמטיקה שאינה מכחישה ניסויים בבעלי חיים, מעל כתבה העוסקת בניסויים בבעלי חיים. במקום זאת, וקסיגו תמליץ לשבץ מודעה של "תנו לחיות לחיות".

 

אבל וקסיגו הולכת צעד אחד נוסף, ומעבר להמלצה היא מציעה גם את הדיל עצמו. "אני לא אציג לך פרסומת לציוד ספורט. אני אציע לך הנחה של 40% בחנות לציוד ספורט מעבר לכביש", אומר רם, מנכ"ל החברה, ל"כלכליסט". "אנחנו עושים גרופוניזציה של הרשת. לוקחים את הדילים שקיימים שם בחוץ, מעבירים אותם דרך המנועים שלנו, ושולחים אותם בזמן אמת לטלפונים הניידים. גרופון היא חברה אדירה, וכמוה ישנם אלפי שחקנים שווקסיגו מאגדת כדי להציע לך דיל שממוקד במיקום שלך בהתאם לתחומי העניין שלך".

 

רם לא מתרגש מהעובדה כי יאהו כבר ידעה ימים טובים יותר. על פי eMarketer, נתח השוק של יאהו ירד מ־13.3% ל־11% ב־2010, בעוד שפייסבוק וגוגל הגדילו את נתח השוק שלהן בעולם מודעות הפרסום: "יאהו נמצאת כעת בצמיחה עם המנכ"ל החדש שמונה לה, בין השאר גם לצורך מכירה עתידית. היא חברה שעברה הרבה בחייה, ויש לה גם היום נוכחות גדולה מאוד".

 

לכתבה באנגלית לחץ כאן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x