$
IT בישראל

בלעדי ל"כלכליסט" - יאיר גולדפינגר לא עוצר: מעמיד את קומפוזיה הישראלית למכירה

שבועיים לאחר שמכר את דוטומי האמריקאית וגרף כ־70 מיליון דולר, מעמיד יאיר גולדפינגר למכירה את קומפוזיה מקיסריה שפיתחה תוכנה לייעול העבודה במרכזי שירות גדולים. מחיר החברה, שהושקעו בה 5 מיליון דולר, צפוי לעמוד על כמה עשרות מיליוני דולרים

אסף גלעד 06:5815.08.11

שבועיים לאחר שמכר את דוטומי האמריקאית ב־295 מיליון דולר וגרף קרוב ל־70 מיליון דולר, מעמיד היזם הסדרתי יאיר גולדפינגר למכירה חברה נוספת: הסטארט־אפ קומפוזיה. שווי החברה מוערך בכמה עשרות מיליוני דולרים, ועד היום היא גייסה 5 מיליון דולר בלבד.

 

קומפוזיה (Composia),

מאזור התעשייה של קיסריה, פיתחה תוכנה שמסוגלת לייעל את העבודה במרכזי שירות לקוחות של חברות גדולות, על ידי האחדה של מערכות מידע מרובות. בעבר סיפר גולדפינגר לכלי התקשורת כי כשראה שיש לחברה "פתרון אמיתי לבעיה של ריבוי אפליקציות והצגת כל המידע תחת ממשק אחד, זו היתה החלטה מיידית להשקיע".

 

גולדפינגר, אחד ממייסדי ICQ, נכנס להשקעה בחברה כבר ב־2004 עם ד"ר אודי גרף, מנכ"ל HP ישראל לשעבר. גרף רכש את הפטנטים של אניסופט, שנסגרה ב־2002, והקים את קומפוזיה, שפיתחה פתרונות דומים עם ד"ר אלכסנדר ויינדינר, לשעבר סמנכ"ל הפיתוח של אניסופט. בהמשך גייסה קומפוזיה כ־5 מיליון דולר מגולדפינגר, גרף, ארתור ואמנון בוקסר, מבעלי רשת ג.ר.א.ס, קרן Grow Partners, ומשקיעים פרטיים כגון גדעון בלום ואנשי הפרסום איל חומסקי וראובן אדלר.

 

בשנים האחרונות פעלה קומפוזיה בעיקר בשוק הישראלי, ועם לקוחותיה נמנים בזק, 012 סמייל, HOT, Yes, בנק דיסקונט, אמדוקס ואופיס דיפו. בשנה האחרונה פנתה החברה גם לפעילות בינלאומית, וצירפה לשורות לקוחותיה את סוכנות הרכב הבינלאומית AVIS.

 

אם יספיק גולדפינגר למכור את קומפוזיה עוד השנה, תהיה זו החברה הרביעית במספר שהוא מוכר ב־2011. רק באפריל האחרון הוא מכר בכ־30 מיליון דולר את הסטארט־אפים הישראליים פיקסקאוט ופיקאפ, העוסקים בתחום ניהול הזכויות לתמונות ברשת.

 

ככל הנראה, גולדפינגר החליט על מכירת קומפוזיה על מנת לצמצם את מספר החברות שנמצאות בפורטפוליו שלו לקראת הקמת סטארט־אפ חדש.

 

מקומפוזיה לא נמסרה תגובה.

 

לכתבה באנגלית לחץ כאן

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x