$
חדר מחשבים

הזנב הארוך של השיווק הדיגיטלי

ארגוני ענק יכולים להיעזר בטכנולוגיית ענן כדי לרתום בתי עסק קטנים לשורותיהם. הרווח מובטח לשני הצדדים

אדוה לוטן 11:4129.03.11

ניסיון התחקות אחר ההצלחה של חברות אנטרפרייז בעידן החדש מגלה כי חלק גדול מן ההצלחה נובע משיתופי פעולה עם קהילות גדולות של יחידים או ארגונים. מיקרוסופט, גוגל, אפל, אמזון ואחרות בנו אימפריות המבוססות על שיתופי פעולה בעלי העצמה עסקית, עם אלפי ומיליוני עסקים קטנים.

 

גוגל,

לדוגמה, העניקה למיליוני אתרים את האפשרות להרוויח מפרסום תכנים שלה באתרים שלהם, תמורת הזכות להשתמש באתרים אלו כפלטפורמת פרסום. אמזון העמידה זירת מכירות שנתנה לעשרות אלפי עסקים את היכולת לפתוח חנות מקוונת בסביבה צרכנית, ובד בבד, הגדילה בצורה משמעותית את רווחיה מן האתר. ארגון שהשכיל ליצור קהילה של עסקים קטנים מסביבו הרוויח גם קשר קרוב יותר עם הלקוחות שלו, וזכה ביכולת להכיר וללמוד את הרגליהם והעדפותיהם במדיה הדיגיטלית.

 

להפוך בעיה להזדמנות

 

מובן מאליו כי ככל שהפלטפורמה מורכבת יותר, כך קשה יותר לפתוח אותה לשימוש המוני. כיצד יכול ארגון בעל שירותים מתוחכמים לרתום את בתי העסק הקטנים, על מנת להעצים אותם מצד אחד, ולהגדיל את רווחיו מצד שני? מה יכולים לעשות ארגוני הענק - בנקים, גופים פיננסים וחברות ביטוח? הפתרון כנראה נמצא גבוה בענן.

 

עבור עסקים רבים, הקמה ותחזוקה של מערכות מיחשוב, כגון שירות לקוחות, לוגיסטיקה ופיננסים, או הקמה ותחזוקה של אתר אינטרנט מצריכה השקעה בחומרה ובתוכנה וכרוכה בעלויות גבוהות מדי. תחום שירותי הענן, יכול להפוך את הבעיה להזדמנות. רכישת תוכנה כשירות (SaaS), תשתיות כשירות (IaaS) או פלטפורמת פיתוח כשירות (PaaS) - מאפשרות לארגון להשקיע בדיוק כמה שהוא צריך בשביל מיחשוב וקידום העסק שלו, ומקנה לו את היכולת להגדיל או להקטין את היקף ההשקעה במחשוב, על פי הצורך.

 

היכרות ישירה עם הלקוח הסופי

 

אבל מה קורה כאשר בעל העסק מעוניין למכור או לשווק מוצרים מורכבים, בעלי שונות גדולה? הטיפול בקטלוגים מתוחכמים וניהול תהליכי רכש מול יצרנים גדולים, מעמידים חסם נוסף בפני העסק הבינוני והקטן. הם מהווים גם מחסום עבור היצרן שמעוניין לעבוד מול בתי העסק ישירות ולצמצם את עלויות התפעול שלו עצמו.

זו ההזדמנות לארגון גדול, מן הסוגים שהזכרתי קודם, ליזום הקמת ענן קהילתי לעסקים הקטנים מולם הוא עובד, וכך לבדל את עצמו מול מתחריו וליצור לעצמו פלטפורמה חזקה לשיווק המגיעה עד הלקוח הסופי ומאפשרת היכרות ישירה איתו.

 

באמצעות מיחשוב ענן, יכול הארגון הגדול לספק לשותפיו תשתיות מחשוב המותאמות לצרכיהם, כמו: מערכת ERP הכוללת קטלוג מלא של מוצריו; פתיחת הזמנות רכש ישירות במערכות המידע של היצרן ומעקב אחריהן; שירות לקוחות בליווי מאגר ידע רלוונטי ואתר אינטרנט הכולל את קטלוג המוצרים ותכנים רלבנטיים.

 

לארגון שיעמיד תשתית כזו מובטח רווח תפעולי חשוב - ייעול תהליכי העבודה שלו מול שותפיו, באמצעות מערכת B2B בשליטה מלאה שלו. חשוב מכך, דרך העצמה עסקית של שותפיו הוא ישיג נאמנות של השותף, עמדה תחרותית בשוק ושיפור השירות ללקוח הסופי.

 

הכותבת היא ארכיטקטית יישומים במטריקס דיגיטל, חטיבת פיננסים וטכנולוגיות במטריקס

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x