• תפריט
פרסום ושיווק

עכשיו זה רשמי: yes תחליף את ערוץ הילדים של RGE בערוץ הילדים של חיים סלוצקי

מועצת הכבלים והלוויין קבעה עם זאת כי במהלך השנה יצטרך הערוץ של סלוצקי להגביר את ההשקעות שלו בהפקות מקור כדי לעמוד בתנאי הסף של המועצה

אלירן מלכי 18:0628.12.16

מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום (ד') לחברת yes להחליף את ערוץ הילדים של RGE בערוץ הילדים של המפיק חיים סלוצקי.

 

 

 

לפני שבועיים דנה המועצה בבקשת yes להוריד את ערוץ הילדים של RGE ולהחליף אותו בערוץ הילדים החדש. בדיון במועצה מלפני שבועיים הוחלט כי yes תוכל להעלות את ערוץ הילדים החדש של סלוצקי אך הוא לא יהווה תחליף לערוץ הילדים הוותיק של RGE.

 

גורם במועצה הסביר ל"כלכליסט" שהורדת ערוץ הילדים מלוח השידורים של yes הוא בעייתי מאחר והערוץ נכלל בחבילת הבסיס, וכל שינוי בחבילה נעשה לאחר דיונים מעמיקים של המועצה ולאחר שהיא משוכנעת מעל לכל ספק שהצופים לא יפגעו מהמהלך – לא מבחינת תוכן ולא מבחינת מחיר.

 

בנוסף, כאשר yes הציגו את הערוץ החלופי של סלוצקי בפני המועצה, הם לא הביאו בפניה את מלוא הנתונים שיאפשרו למועצה לשפוט את כלל ההשקעות של הערוץ בהפקות מקור ואם הוא עומד בתנאי הסף להחלפת הערוץ של RGE. מכיוון שהיה חוסר בנתונים, בדיון מלפני שבועיים החליטה המועצה לאשר את עליית הערוץ של סלוצקי אך לא אישרה את הורדת הערוץ של RGE.

 

 

המפיק חיים סלוצקי המפיק חיים סלוצקי צילום: טל שחר

 

בדיון המועצה היום הוחלט לאשר את עליית ערוץ הילדים של סלוצקי במקום ערוץ הילדים של RGE, עם זאת במהלך השנה יצטרך הערוץ של סלוצקי להגביר את ההשקעות שלו בהפקות מקור כדי לעמוד בתנאי הסף של המועצה.

 

הבקשה של yes למועצה הגיע כבר בחודש ספטמבר במקביל לבקשה של RGE המחזיקה לצד ערוץ הילדים גם את ערוץ הספורט. RGE דרשו מyes תוספת תשלום על ערוץ הספורט מאחר והם ביצעו רכישות של ליגת היורוליג בכדורסל וליגת העל בכדורגל. היקף הרגישות של RGE היה כ-120 מיליון שקל וב-yes לא היו מוכנים להוסיף את התשלום הנדרש ואף לא לדון איתם בנושא, מה שגרר ויכוח בין החברות ופניות לבתי משפט שטרם הסתיימו.

 

ממועצת הכבלים והלוויין נמסר: "בקשת yes נבדקה, לרבות על ידי הצוות המקצועי ויועצת המועצה לעניין הפקות מקומיות ונמצא כי כדי שניתן יהיה לראות את הערוץ החדש כתחליף ראוי לערוץ הילדים, נדרשת השלמת פערים בין הערוצים מבחינת ההשקעה בהפקות מקור, ברכש קיים וכן ברכש עתידי. לכן, ומאחר שהצדדים לא הגיעו להסכמה על המשך שידוריו של ערוץ הילדים, החליטה המועצה לאשר את הסרת ערוץ הילדים בתנאי שחברת yes תרחיב את תכני הערוץ החדש בתוספת של שעות הפקות מקור ורכש, הן מסוגה מורכבת והן מסוגה רגילה, או לחלופין תבצע הפחתה במחיר חבילת הבסיס שתשקף את הפער שבין הערוץ המוסר לערוץ החדש. בנסיבות אלה המועצה קבעה כי ערוץ הילדים יוסר ביום 1.1.2017 ובמקומו ישודר הערוץ החדש. על חברת yes להודיע למועצה תוך שבוע האם היא מבקשת להרחיב את מערך תכני הערוץ או להציע הפחתה במחיר חבילת הבסיס ואז תקבל המועצה החלטה נוספת בעניין. בyes אמרו כי "המועצה אישרה היום את בקשתה של yes להוריד משידוריה את ערוץ הילדים הישן, וביום ראשון הקרוב יעלה במקומו הערוץ החדש לילדים kidZ ועמו העונה החדשה והמצופה של הסדרה המיתולוגית "ראש גדול" לצד סדרות גדולות, חדשות ומדוברות".

 

מ-RGE טרם נמסרה תגובה.

בטל שלח
    לכל התגובות