מנכ"ל המשביר כלבו: "עליית שכר המינימום טובה למשביר לצרכן"
אסף בן דב, מנכ"ל המשביר כלבו: "עליית שכר המינימום תשרת אותנו בטווח הארוך". בטווח הקצר תספוג החברה עלות נוספת של 6 מיליון שקל
העלאת שכר המינימום ל־4,300 שקל תעלה למשביר לצרכן בתוספת של כ־6 מיליון שקל להוצאות השכר השנתיות, שעמדו (נכון לסוף 2009) על 213.3 מיליון שקל - כך עולה מבדיקת "כלכליסט".
במשביר לצרכן, שבשליטת רמי שביט, ובחברות־הבנות, שהגדולה שבהן היא ניו־פארם, הועסקו בסוף 2009 כ־2,900 עובדים, מהם 582 בשכר מינימום. המשביר טרם פרסם את דו"חותיו השנתיים ל־2010, אולם ככל הנראה, היקף העסקת העובדים בחברה דומה גם היום.
למרות העלויות לרשת, אסף בן דב, מנכ"ל המשביר בתי כלבו, תומך במהלך: "העלאת שכר המינימום תשרת את המשק, ותגדיל את כוח הקנייה של הצרכנים שלנו, כך שבטווח הארוך ניהנה מכך. בטווח הקצר ייתכן שהדבר ישפיע על תוצאותינו הכספיות. עם זאת, אין לנו כל כוונה לפטר עובדים, לבצע 'התייעלות' שתפגע בשירות, או לנקוט העלאות מחיר יזומות".
אגב, שכרו של שביט, המשמש כמנכ"ל המשביר לצרכן, צמוד אף הוא לשכר המינימום: שביט מקבל בונוס קבוע בשיעור 3% מהרווח לפני מס בכל רבעון, בתוספת שכר מינימום. ב־2009 הסתכמה עלות שכרו בכ־1.4 מיליון שקל.
אתמול פרסם "כלכליסט" כי ההעלאה הצפויה של שכר המינימום תעלה לרשתות המזון בהוצאות מצרפיות נוספות של יותר מ־70 מיליון שקל. שופרסל, שהוציאה 947 מיליון שקל ב־2010 על שכר, צפויה לספוג תוספת של 45 מיליון שקל. רבוע כחול, שהוציאה 780 מיליון שקל, צפויה לספוג תוספת של 25 מיליון שקל בהוצאות השכר.
רשת רמי לוי ורשת טיב טעם צפויות לספוג תוספת של 1.8–1.9 מיליון שקל על הוצאות שכר של 110 ו־126 מיליון שקל בהתאמה. רשת כמעט חינם תספוג תוספת של כ־2.5 מיליון שקל על הוצאות שכר שנתיות של כ־82 מיליון שקל.


