$
עולם

מהפך בחברת לגו: תנסה לכבוש גם את לבן של בנות

ענקית הצעצועים תציג בקרוב קו קוביות משחק לילדות בלבד, המתרחק מנושאים כמו חייזרים ותחנות משטרה

סוכנויות הידיעות 23:16 06.03.11

 

ענקית הצעצועים הדנית לגו, שדיווחה בשבוע שעבר על זינוק של 32% בהכנסות ב־2010, ל־1.8 מיליארד ליש"ט, מתכננת ליין חדש של קוביות משחק, המיועד לבנות בלבד. בראיון ל"אובזרוור" הבריטי, מנכ"ל לגו בריטניה מרקו אילינצ'יץ' אמר כי בנות מייצגות "הזדמנות משמעותית שטרם נוצלה" עבור החברה.

 

"בין הגילים שנתיים לחמש, בנות משחקות עם לגו באותה מידה כמו בנים", ציין. אך לדבריו, החל בגילי בי"ס בנות מאבדות עניין במשחק, וכתוצאה מכך מהוות רק חמישית מכלל משתמשי לגו בגיל חמש ומעלה. "ילדים וילדות בגילי טרום־בי"ס עדיין מפתחים את ההעדפות שלהם, ובשלב זה ההבדלים בין דפוסי המשחק אינם משמעותיים", אמר אילינצ'יץ'. "כשהילד גדל, דפוסי המשחק מתגבשים והטבע מתחיל לשחק תפקיד".

 

"אנחנו מודעים מאוד לפנייה שלנו לבנים", הוסיף. "רוב הנושאים שלנו עוסקים בחייזרים, במלחמת הכוכבים, בתחנות משטרה ובתחנות כיבוי אש, והם מסתמכים מאוד על בנייה והרכבה, הקוסמים לבנים. בנות אוהבות את היצירתיות בלגו, אך מעוניינות יותר במשחק תפקידים ומייחסות תשומת לב רבה יותר לפרטים. הן אוהבות פריטי אספנות, כמו בובות", ציין.

 

לדברי אילינצ'יץ', מעצבי המוצר של חברת לגו עמלים עתה על עיצוב מוצרים המתאימים לילדות, האמורים להגיע בקרוב לחנויות. "אנחנו מחפשים את האיזון הנכון בין היצירתיות הקוסמת לבנות לבין ההרכבה. לייצר גרסה ורודה של מוצרי הבנים זה לא מספיק. המפתח הוא להבין כיצד בדיוק הבדלי המינים משחקים תפקיד", סיכם.

 

לגו, יצרנית הצעצועים הרביעית בגודלה בעולם, הגדילה את הנתח שלה בשוק הצעצועים הגלובלי מ־4.8% בסוף 2009 ל־5.9% בסוף 2010. נתח השוק שלה בבריטניה מגיע ל־6.2%.

x