2010: ממן רשמה הפסד של 15.3 מיליון ש', בשל הקצאת המניות לאל על
במסגרת ההסכם יוקצו לאל על 15% מהון המניות המונפק, מהן הוקצו בתקופת הדו"ח 11.25%, וכן אופציות לעוד 10%. בנטרול הקצאת המניות, הייתה רושמת ממן רווח משוער של כ-26 מיליון שקל
קבוצת ממן רשמה הפסד של 15.3 מיליון שקל ב-2010 ורווח נקי של 672 אלף שקל ברבעון הרביעי של השנה שעברה, לעומת רווח נקי של למעלה מ-44.5 מיליון שקל ורווח של כעשרה מיליון שקל, בהתאמה, בתקופות המקבילות ב-2009.
בחברה הסבירו כי תוצאות הפעילות העסקית השנתית הושפעו מהותית מעסקת הקצאת ניירות ערך לאל על. בנטרול הקצאת המניות והאופציה לאל על, הייתה רושמת הקבוצה רווח משוער של כ-26 מיליון שקל. העסקה עם אל על נרשמה בדוחות באופן חשבונאי ולא תזרימי.
בפברואר 2010 התקשרה ממן בהסכם מסגרת עם אל על, לפיו תעניק לחברת התעופה הנחות מתעריפים של שירותי המסוף. כן, הוסכם כי הצדדים יהדקו ויפתחו את שיתוף הפעולה העסקי ביניהם מעבר לתחום הטיפול במטענים. תקופת ההסכם חלה רטרואקטיבית מינואר 2009 ועד סוף 2010, אולם הוארכה בנובמבר האחרון עד סוף 2011 וניתנת להארכה נוספת. במסגרת ההסכם יוקצו לאל על 15% מהון המניות המונפק, וכן אופציות לעוד 10%. בתקופת הדו"ח הוקצו 11.25% מהון המניות המונפק.
ההכנסות נטו של ממן הסתכמו בשנה החולפת בכ-382.2 מיליון שקל, לעומת כ-408 מיליון שקל ב-2009, ירידה של 6%. ברבעון הרביעי של 2010 ההכנסות הסתכמו בכ-111 מיליון שקל, לעומת 113.9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שלפני, ירידה של 2.5%. "השינוי בהכנסות בתקופה מוסבר בעיקרו בהשפעת רישום עסקת אל על, אשר על פי כללים חשבונאים נרשמה כהקטנת הכנסות. בנטרול השפעת עסקת אל על, עלו הכנסות החברה נטו בתקופה ב-7% לעומת אשתקד", נכתב בדו"ח.
הוצאות ההפעלה בשנה שעברה הסתכמו ב-358.6 מיליון שקל, וברבעון הרביעי של השנה ב-96.5 מיליון שקל, עלייה של 10.1% ושל 2.2% בהתאמה, לעומת התקופות המקבילות ב-2009.
על פי דו"ח המאזן של החברה, נכון ל-31 בדצמבר 2010, הנכסים השוטפים והבלתי שוטפים שלה עמדו על כ-651 מיליון שקל , לעומת 554.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2009. ההתחייבויות השוטפות של החברה עמדו על 133.3 מיליון שקל, לעומת 150.6 מיליון בתקופה המקבילה ב-2009. ההון העצמי עמד על 309.6 מיליון שקל והיווה כ-47.5% מסך ההתחייבויות וההון. זאת, לעומת 272.4 מיליון שקל, אשר היווה 49.1% מסך ההתחייבויות וההון באותו מועד.
עלות השכר השנתית של המנכ"ל הפורש, מוטי לוין, הסתכמה ב-2010 בלמעלה מ-2.2 מיליון שקל. הוא שימש בתפקיד ארבע שנים ופרש בסוף אוקטובר האחרון.
בממן מסבירים כי ב-2010 חלה עלייה של 7.7% בהיקף המטענים אשר טופלו במסוף המטענים של הקבוצה, לעומת 2009, ובהתאם חלה עלייה של כ-4% בהיקף הכנסות המסוף. העלייה מוסברת בעיקרה בהתאוששות שווקי העולם מהמשבר הכלכלי ששרר במהלך 2008 ו-2009. בחברה מעריכים שאין ודאות שהמשבר הכלכלי במשק הסתיים, ובנוסף ייתכן מעבר של לקוחות נוספים למסוף סוויספורט ישראל, המתחרה, "באופן העלול להשפיע לרעה על היקף ההכנסות והרווח בתחום מסוף המטענים", נכתב בדו"ח.
פעילותה העיקרית של קבוצת ממן הינה ניהול ותפעול מסוף מטענים בנתב"ג. בנוסף היא פועלת בתחום השירותים הלוגיסטיים, בהשכרת נכסי נדל"ן ומספקת שירותי תעופה. פעילותה מתבצעת בישראל, בצ'כיה ובהודו, באמצעות החברה עצמה ו-13 חברות בנות. גורמי הסיכון העיקריים שלה הם, בין היתר, האטה בפעילות הכלכלית במשק, התייקרות במחירי הדלק ותחרות גבוהה בתחום מהמטענים.


