$
פרסום ושיווק

התחזית: דואופול בשוק הפרסום באינטרנט

דו"ח של חברת המחקר eMarketer: גוגל תשלוט בתוצאות החיפוש, פייסבוק בשאר

אבנר קשתן 08:54 02.03.11

 

חדשות טובות ורעות לגוגל: על פי הערכות אנליסטים, היא תשמור על מעמדה כספקית הפרסום הגדולה ביותר בתוצאות החיפוש באינטרנט, למרות שיתוף הפעולה של מיקרוסופט ויאהו - אבל בכל הנוגע לפרסומות אחרות, פייסבוק צפויה לטפס למקום הראשון.

 

על פי דו"ח של חברת המחקר eMarketer, שוק פרסומות החיפוש צפוי להמשיך מהפך משוק של שלושה שחקנים לשוק של שני שחקנים בלבד: חלק קטן מאחוזי השוק של יאהו המתפוררת יגיעו לבינג של מיקרוסופט ומרביתם לידי גוגל, שצפויה לחזק את שליטתה בשוק האמריקאי מ־71% ל־75%. שוק הפרסום בחיפוש עמד בשנה שעברה על כ־15 מיליארד דולר בארה"ב בלבד, והוא מקור ההכנסה הראשי של גוגל. "אנחנו סוס של טריק אחד - אבל זה חתיכת טריק", אמר בעבר המנכ"ל היוצא של גוגל אריק שמידט, בהתייחסותו לפרסום בחיפוש.

 

מנגד, פייסבוק מתרחבת לשאר הטריקים של עולם הפרסום המקוון: באנרים, פרסומות לפני סרטונים ואינטראקטיב. היקף השוק מוערך ב־10 מיליארד דולר בשנה בארה"ב, ופייסבוק צפויה להרחיב את חלקה בו מ־13% ל־21% ב־2011, צמיחה שתכניס לה מעל 2.2 מיליארד דולר.

 

גוגל משקיעה גם היא בהתרחבות בתחום זה, שעל פי סמנכ"ל פיתוח מוצר בגוגל ניל מוהן, יגיע בשנים הקרובות ל־100 מיליארד דולר בעולם כולו (לעומת 20–25 מיליארד כיום) - אך למרות שירות AdSense המצליח של גוגל המציג פרסומות באתרי תוכן, ואתר יוטיוב המושך מיליוני גולשים למיליארדי דקות צפייה ביום, פייסבוק נותר האתר שבו מבלים הגולשים את הזמן הרב ביותר, ולכן הוא המועדף להצגת פרסומות.

x