$
שוק ההון

בלעדי ל"כלכליסט": פסגות משקיע במוביל־איי לפי שווי של 740 מיליון דולר

בית ההשקעות מצטרף לרשימה ארוכה של משקיעים בחברה, המפתחת מערכות למניעת תאונות דרכים, עם השקעה של 12 מיליון דולר. סבב הגיוס הנוכחי של החברה צפוי להיות האחרון לפני הנפקתה המיועדת בוול סטריט לקראת סוף השנה

גולן חזני 07:01 27.02.11

 

בית ההשקעות פסגות מצטרף לרשימה הארוכה של המשקיעים בחברת מוביל־איי (Mobileye). ל"כלכליסט" נודע, כי בית ההשקעות השקיע באחרונה במוביל־איי סכום של 12 מיליון דולר לפי שווי חברה של 740 מיליון דולרים, זהה לשווייה המוערך במרץ 2010.

 

מוביל־איי השלימה בכך גיוס כולל של 15 מיליון דולר, שמצטרף ל־37 מיליון דולר, שאותם גייסה במרץ אשתקד - ובסך הכל 52 מיליון דולר בתוך שנה.

ההשקעה של פסגות בוצעה דרך קופות הגמל שבניהולה. זוהי ההשקעה הגדולה הראשונה של פסגות בחברה פרטית בעידן זהבית כהן וקרן אייפקס, כבעלי השליטה של בית ההשקעות.

 

השווי בהנפקה הצפויה: 900-800 מיליון דולר

 

בגיוס במרץ אשתקד השתתפו חברת הביטוח מנורה־מבטחים, חברת לאומי פרטנרס, ובנק ההשקעות גולדמן זאקס – עבורו היה זה סבב השקעה שני בחברה. בכך מגיע היקף הגיוסים במובייל־איי לכ־300 מיליון דולר, לאחר שבאוקטובר 2007 נערך גיוס של 130 מיליון דולר לפי שווי חברה של 600 מיליון דולר.

 

הגיוס הנוכחי צפוי להיות האחרון לפני הנפקתה המתוכננת של מוביל־איי, ועובדה זו אף הוצגה בפני המשקיעים בסבב הנוכחי. עוד נודע ל"כלכליסט" כי גולדמן זאקס, שכאמור, השקיע מיליוני דולרים בחברה, נבחר להוביל את ההנפקה שצפויה בוול סטריט לקראת סוף 2011, לפי שווי של 800־900 מיליון דולר.

 

מוביל־איי, אותה ייסדו בשנת 2009 פרופ' אמנון שעשוע, המכהן כיו"ר החברה, וזיו אבירם, המנכ"ל, עוסקת בפיתוח אלגוריתמים ממוחשבים המאפשרים למצלמות תלת־ממדיות להתריע ולמנוע תאונות דרכים.

 

מנורה, לאומי פרטנרס ולבייב כבר השקיעו

 

החברה, שמרכז הפיתוח שלה בירושלים, מעסיקה כ־200 מהנדסים ועל פי הערכות בשוק רושמת מחזור הכנסות של כ־30־40 מיליוני דולר בשנה, פי ארבעה מהמחזור בשנת 2007.

 

עד היום מוביל־איי הצליחה לגייס כספים משורה מרשימה של משקיעים, ביניהם יו"ר פסגות עד לאחרונה אריק שטיינברג.

 

כמו כן השקיעו בחברה קרן פיבי, גלנרוק, ג'נרל מוטורס, מוטורולה ונצ'רס, ערי סטימצקי, ישראל קז, לני רקנאטי, יעקב שחר, כלמוביל, דלק מוטורס, אלדן, לאומי פרטנרס, מנורה־מבטחים ולב לבייב (בחשבונו הפרטי).

 

מוביל־איי מפתחת ומוכרת מערכות המסוגלות להתריע בפני נהגים על המרחק מכלי רכב שכן ומסייעת למנוע התנגשויות. כמו כן, מסוגלת המערכת של מוביל־איי לזהות דפוסי נהיגה חריגים ולהתריע על כך לנהג.

 

הסכמים עם שבעה יצרני רכב גדולים

 

מערכת הסיוע לנהיגה כוללת כמה פונקציות המבוקרות על ידי מצלמה יחידה. פונקציית המהירות תאפשר לנהג לקבל דיווח שוטף על מהירות הנהיגה המותרת בכביש, לפי תמרורים וסימנים אחרים.

 

בנוסף, המצלמה סורקת את שדה הראייה לאיתור אורות קדמיים ואחוריים של כלי רכב אחרים בכביש, ומאפשרת מעבר באופן אוטומטי בין אורות גבוהים לנמוכים, כדי למנוע סנוור של נהגים אחרים. פונקציה נוספת היא גילוי קצה הכביש המסייעת בהפחתת ירידת רכבים מהכביש.

 

את המערכת מוכרת החברה בשני שווקים – ה־After Market, כלומר עבור מכוניות קיימות, וכן מול יצרניות הרכב עצמן, בהן ב.מ.וו, וולוו וג'נרל מוטורס, עימן חתמה על חוזים בעבר. לטענתה, מוביל־איי מחזיקה בהסכמים עם שבעה מבין עשרת יצרני הרכב הגדולים בעולם, ועיקר הפוטנציאל שלה הוא עתידי.

x