בנו של בכיר בקוקה־קולה: טמפו מתנכלת לחברה שלי
עמי תמיר, בנו של מנהל הפעילות הישראלית של החברה המרכזית, לבית המשפט: כשרשת החנויות שבבעלותי רכשה בירה מיבואנים מקבילים, טמפו דרשה שאשלם במזומן ושאגיע לכל פריקת סחורה
חברת אור שיווק שבבעלות עמי תמיר, בנו של מנהל הפעילות הישראלית של החברה המרכזית למשקאות איציק תמיר, הגישה לבית המשפט המחוזי מרכז בקשה לצו מניעה זמני נגד טמפו. אור שיווק, באמצעות עו"ד אריאל פופר, ביקשה מבית המשפט לאסור על טמפו להפלות בין התנאים המסחריים שהיא נותנת לספקים שונים בתחום הבירה. נוסף על כך, אור שיווק פנתה לרשות ההגבלים וביקשה אותה לפתוח בחקירה נגד טמפו, בטענה שזו מפרה את החובות החלות עליה כמונופול.
אור שיווק מפעילה שבע חנויות לממכר אלכוהול ופועלת כספקית לבתי עסק אחרים; טמפו מספקת לה, בין היתר, בירות מסוג היינקן, מכבי וגולדסטאר. לאחרונה פתחה אור שיווק חנות חדשה, וכחלק מקידום החנות יצאה במבצע הנחות על כמה סוגי בירות, בהן גם בירות של טמפו. כדי להוזיל עלויות, אור שיווק גם רכשה בירות מיבואנים מקבילים.
אור שיווק טוענת כי בתגובה, טמפו שינתה את התנאים המסחריים ביניהן. לדבריה, שלום שטרית, מנהל ערוץ סיטונאי בטמפו, דרש מאור שיווק שלא למכור מוצרי אלכוהול של חברות מתחרות, או למכור אותם במחירים יקרים יותר. אור שיווק טוענת כי משסירבה להיענות לדרישה, דרשה טמפו כי בכל פריקת סחורה יהיה נוכח מנהל החברה, וכן סירבה לקבל צ'קים דחויים מאור שיווק ודרשה שהתשלום יועבר לה במזומן. בפנייתה לבית המשפט טענה אור שיווק כי טמפו שינתה את התנאים בין החברות באופן סלקטיבי, ובמקביל המשיכה לתת למתחריה העסקיים של אור שיווק את אותם תנאים מסחריים שקיבלו בעבר. עוד נטען כי דרישת נוכחותו האישית של מנהל אור שיווק משבשת את פעילותה.
"טמפו מנצלת את כוחה כמונופול כדי לדחוק מהשוק ולפגוע כלכלית בעסקים אשר אינם סרים למרותה, ואינם מתאמים עמה מחירי בירה לצרכן", טוענת אור שיווק בפני בית המשפט. "והכל תוך פגיעה בתחרות בשוק הבירה ותוך פגיעה בכיסו של הצרכן הסופי ושל המבקשת".
הדיון בבקשה נקבע למחר בבוקר.
מטמפו נמסר: "כתב התביעה טרם הגיע לידינו. לכשיגיע, נלמד את הנושא ונגיב". מרשות ההגבלים נמסר: "פניית אור שיווק התקבלה ונבחנת כרגע במחלקה המשפטית של הרשות".


