הטרנדים של 2011
איזו דיאטה עומדת לכבוש את ארה"ב ואיך ישלמו האמריקאים על כוס הקפה שלהם. הטרנדים שעומדים לכבוש את ארה"ב - בקרוב אצלנו?
לפני פחות מעשור, פעילים סביבתיים כונו "מחבקי עצים", כיום "להיות ירוק" זו כבר לא תופעת שוליים אלא נורמה תרבותית. מיחזור הוא נוהל קבוע, מרתה סטיוארט הכריזה לאחרונה על כוונותיה להשיק קולקציה של בתים ירוקים, ותחנות הטלוויזיה לילדים מקדמות תוכניות שמעודדות את הצעירים להגן על הסביבה.
טרנד נוסף שנכנס לקדמת הבמה הוא נושא החסכנות. החל מ-2009, המיתון האמריקאי הפך את החסכנות לנוף מוכר. אנשים שבעבר זלזלו בקופונים החלו לאגור אותם. האמריקאים נפרדו מימי הצריכה המוגזמת והחלו לחיות לפי האמצעים שלהם.
בנוסף, בשנה האחרונה קינדל ומשאיות של אוכל גורמה כבשו את לבבות האמריקאים בסערה. אילו מוצרי נישה או מגמות יגיעו בשנה הקרובה ללב המיינסטרים? אתר walletpop מנה 10 טרנדים שעומדים לכבוש את ארצות הברית:
1. טאבלטים
לפני מעט יותר משנה, לא היה קיים שוק למחשבי טאבלט, ואז הגיע האייפד. אפל הכריזה על קיומו ב-27 בינואר, 2010, והוא הושק באפריל. עד סוף השנה אפל קיבלה הזמנות ל-7.33 מיליון מכשירים. האנליסטים מעריכים שב-2011 ההזמנות יטפסו ל-65 מיליון יחידות, לא כולל מחשבי הטאבלט של המתחרים, שיציפו את השוק.

2. בירות כהות יותר
לפני 25 שנה, נוף הבירה האמריקאי נשלט על ידי בירות בהירות. עם הזמן החלו היצרניות הקטנות יותר לצבור פופולאריות בזכות בירות בעלות טעם חזק יותר. במחצית הראשונה של 2010 מבשלות הבוטיק הללו חוו עלייה של 12% בצמיחה שנתית, לעומת ירידה של 2.7% בתעשיית הבירה כולה בארצות הברית. היצרניות הגדולות שמו לב לתופעה, ובאוגוסט השיקה חברת מילרקורס חטיבה עצמאית שמטרתה להתמקד במציאת טעמים חדשים. ההערכות הן שחברות אחרות ילכו בעקבותיה כדי לעמוד בשינויים בבלוטות הטעם של אוהבי הבירה.
3. טלוויזיה בסלולר/ משתמשים שמבטלים את המנוי לכבלים
ב-2010 נרשמה לראשונה בהיסטוריה ירידה במספר המנויים לכבלים בארצות הברית, ולא נראה שמגמה זו עשויה להשתנות בקרוב, אלא אף צפויה להתגבר. בעוד שספקי הטלוויזיה בסלולר משפרים את השירות שהם מעניקים, ליותר ויותר משתמשים יהיה קל יותר לחתוך את חבלי הטבור לכבלים. בנוסף, האפשרויות לצפייה בטלוויזיה בסלולר צפויות לצמוח במידה ניכרת השנה.

4. אורז שחור
בדומה לאורז חום, הוא עשיר בנוגדי חמצון, אך הוא גם מכיל אנתוציאנין, שנחשב כמוריד את רמות הכולסטרול ועוזר להילחם במחלות לב. חברת לוטוס פודס הציגה לראשונה את האורז השחור בשוק האמריקאי ב-1995, וטענה שהדגן העתיק היה המזון העיקרי של קיסרי סין. היום ניתן למצוא אותו בסופרמרקטים ובחנויות טבע. על פי הערכות, בשנה הקרובה צפוי האורז השחור לכבוש יותר מדפים בסופרמרקטים ומקום של כבוד בתפריטי מסעדות.

5. אכילה נקייה
אתם בוודאי שואלים מהי "אכילה נקייה"? מדובר באורח חיים שמתרכז באכילה של מזונות שעוברים עיבוד מינימלי וקרובים ככל האפשר למקור שלהם. בעבר, גישה זו היתה מנת חלקם של מרימי משקולות ושוחרי מזון בריאות, אולם לאחרונה כבשה נתח של קהל חדש הודות לאנשים כמו טוסקה רנו. בגיל 40, טוסקה ביצעה מהפך בחייה הודות לאימוץ של אכילה נקייה. מאז היא הספיקה להקים אימפריית תקשורתית המבוססת על דיאטת האכילה הנכונה שלה, שכוללת 10 ספרים, מגזין, בלוג, תכנית ריאליטי, סמינרים ועוד.

6. נייר טואלט ללא גליל
באוקטובר 2010, קימברלי קלארק השיקה את מוצר נייר טואלט הראשון שלה שלא כלל גליל, תחת מותג סקוט. המצאה ידידותית לסביבה זו מבטלת את אותו גליל חום שתורם עד 72.5 מיליון ק"ג של אשפה בארצות הברית בכל שנה. על פי הערכות מוצר זה יזכה להצלחה בקרב הצרכנים, ומתחרים כמו פרוקטר אנד גמבל ייצרו מותגים חסרי גליל משל עצמם.

7. בית אוטומטי
חשוב לציין שהטכנולוגיות שיכולות לחבר את המכשירים בבית עם WiFi ואפליקציות של סמארטפונים קיימות כבר מספר שנים, אך 2011 עשויה להיות השנה שבה הכל יתחבר לו יחדיו. לדוגמה, בינואר חברת LG הודיעה על קו חדש של מכשירי Thinq, שיאפשרו למשתמשים לשלוט ולפקח על התנור, מכונת הכביסה, מקרר ושואב האבק מחוץ לבית. תתכוננו, העתיד כבר כאן.

8. דור רביעי של רשת אלחוטית
רשתות הדור הרביעי מציעות מהירויות פס רחב גבוהות יותר מכפי שהיה קיים עד כה. מספר חברות כבר השיקו את המהירות הזו, כולל קלירוויר טי מובייל ווריזון. באופן כללי צפויה עלייה בכמות המכשירים הסלולריים שמתאימים לדור הרביעי ב-2011.

9. קופונים סלולריים
גזירה של קופונים והשימוש בהם היא שיטה די מתישה. אולי זו הסיבה לכך שמשתמשי הסמארטפונים שמחים כל כך לקבל קופונים דיגיטליים. ההוצאות על קופונים סלולריים צפויות להגיע למיליארד דולר עד 2011. זאת לאחר שמספר הקופונים הסלולריים הוכפל מאז 2008. עם קהל מוכן ומזומן, ההערכה היא שיותר ויותר רשתות קמעונאיות יאמצו את הגישה השנה.
10. תשלום באמצעות הטלפון הסלולרי
שכחתם את הארנק בבית? אל דאגה. בביקור בכל סניף של סטארבקס באמריקה אפשר להשתמש במכשירי האייפון או הבלאקברי. שירות תשלום על ידי הטלפון ניתן בחינם ועובד באמצעות אפליקציית סלולרית שמקושרת לכרטיס המועדון בסטארבקס של הלקוח. בתחילת 2010 טארגט השיקה אפליקציה דומה שאיפשרה ללקוחות לשלם בכרטיס שי באמצעות הטלפון. השמועות האחרונות גורסות שהגרסה הבאה של מכשירי האייפון והאייפד יכילו שבבי NFC שיאפשרו למשתמשים לבצע רכישות על ידי הנפת המכשירים. באתר CNNMoney כבר הכריזו על מות כרטיסי האשראי: "כרטיסי האשראי ייעלמו בקרוב כמו תקליטי הוויניל".


