$
עולם

עוד סימן לשקיעת ארה"ב? "סין - יעד התיירות המבוקש בעולם ב-2016"

פרויקטים של שיקום אתרים - במקום גורדי שחקים, מלונות המוקמים בקצב מסחרר והקצאת משאבים נדיבה. מומחה: "מה שקורה כיום בסין מזכיר את מה שקרה בשנות החמישים בארצות הברית, כשהקימו הולידיי אין בכל צומת"

סוכנויות הידיעות 22:33 30.01.11

 

בתוך חמש עד שבע שנים עתידה סין להפוך ליעד התיירות הפופולרי בעולם — כך להערכת ארגון התיירות העולמי של האו"ם (UNWTO). "הדיילי טלגרף" מדווח כי התחזית הזו נובעת מהעובדה שסין הציבה את התיירות בראש סדר העדיפויות שלה, והכתירה את המגזר כ"תעשייה אסטרטגית מרכזית". זאת במסגרת ניסיונותיה לצמצם את התלות של כלכלתה בייצור המוני זול.

 

"אנחנו מצפים כי סין תהפוך למדינה המובילה בעולם מבחינת היקף התיירות הנכנסת והיוצאת", הודיע טאלב ריפאי, יו"ר ארגון התיירות. "סין מלאה באטרקציות, מהים ועד להרים, והתרבות שלה מוחשית מאוד, החל במזון וכלה בהיסטוריה העתיקה". אחת הסיבות להתעניינות הגוברת בסין נובעת מהסיקור התקשורתי הנרחב שלו זכתה המדינה בשנים האחרונות — כך להערכת גאו הואה, מנהלת קלאב מד בסין. "על פי התכנון שלנו, סין תהפוך ליעד השני שלנו בגודלו בעולם אחרי צרפת, עד 2015". לדבריה, החברה צפויה לפתוח עד אז חמישה אתרי נופש שיקלטו 250 אלף אורחים בשנה.

 

קלאב מד פתחה את אתר הנופש הראשון שלה בסין בנובמבר האחרון, בעיר הצפונית יאבולי. "70%–50% מהלקוחות שלנו הם תושבי סין, אך בהחלט ישנם גם לקוחות בינלאומיים. לפני שפתחנו, איש לא הכיר את יאבולי, אבל עכשיו העיר זוכה לכיסוי נרחב בטלוויזיה ובעיתונות. אנשים נהיים סקרנים", היא מסבירה. "העיר הסינית הקטנה הפכה להיות בינלאומית". קבוצת המלונות אינטרקונטיננטל (IHG) מפעילה יותר מלונות בשנגחאי מאשר בניו יורק. "מה שקורה כיום בסין מזכיר את מה שקרה בשנות החמישים בארצות הברית, כשהקימו הולידיי אין בכל צומת. אלא שכאן זה קורה במהירות גבוהה פי חמישה", מתארת לסלי מקגיבון, מנהלת יחסי התאגיד בחברה. ב־IHG מתכננים להכפיל את הנוכחות שלהם בסין ליותר מ־250 בתי מלון בחמש השנים הבאות, שייצרו 87 אלף מקומות עבודה.

 

במסגרת עידוד התיירות, רשויות מקומיות ברחבי סין משיקות פרויקטים לשימור אתרים עתיקים, לאחר שנזנחו לטובת בניית גורדי שחקים.

x