לקראת הנפקת גרופון: מנכ"ל גולדמן זאקס נפגש עם בכירים באתר הקניות
גולדמן זאקס היא אחת מבין חברות רבות שלוטשות עיניהן לעבר התפקיד היוקרתי של ניהול הנפקת הענק, שצפויה להיות אחת המדוברות ביותר מאז הנפקת גוגל ב־2004
מנכ"ל בנק ההשקעות גולדמן זאקס לויד בלנקפיין נפגש ביום שישי עם בכירים באתר הקניות החברתיות גרופון במטה החברה בשיקגו, כדי לבחון את האפשרות שגולדמן תנהל את הנפקת החברה, כך מסר מקורב לעסקה.
גולדמן זאקס מעוניין לזכות במנדט לניהול ההנפקה של גרופון, חברה בת שנתיים שסירבה בחודש שעבר להצעת רכש של גוגל תמורת 6 מיליארד דולר. החברה גייסה באחרונה 950 מיליון דולר ממשקיעים, וכעת שוקלת הנפקה שהיקפה מוערך ב־15 מיליארד דולר לפחות. דוברי החברות סירבו להגיב לידיעה.
גולדמן זאקס היא אחת מבין חברות רבות שלוטשות עיניהן לעבר התפקיד היוקרתי של ניהול הנפקת הענק, שצפויה להיות אחת המדוברות ביותר מאז הנפקת גוגל ב־2004.
גולדמן זאקס גייס באחרונה מלקוחותיו 500 דולר להשקעה בפייסבוק, לפי שווי של לפחות 50 מיליארד דולר. על פי מקורות, החברה משתמשת גם במכשיר מיוחד שייאפשר ללקוחות לרכוש מניות פייסבוק בהיקף 1.5 מיליארד דולר, והדבר עשוי להביא לחקירה של רשות ניירות ערך בארה"ב, שכן ייתכן שמדובר בניסיון לדחות את הנפקת פייסבוק, אך במקביל לסחור במניותיה כאילו היתה חברה ציבורית. גרופון לא דנה כרגע ביצירת מכשיר השקעה מיוחד יחד עם גולדמן זאקס. גרופון תוכל להשתמש בכסף שתגייס בהנפקה לצורך התרחבותה הבינלאומית.
גרופון, שנוסדה ב-2008, מציע בכל יום הנחות של עד 90% לבתי עסק כמו מסעדות, סלוני יופי וחנויות בגדים. היא שומרת לעצמה נתח מההכנסות. החברה גרפה למעלה מ-500 מיליון דולר במכירות בשנה שעברה. החברה שולחת אימייל יומי עם הנחות משמעותיות בבתי עסק מקומיים ל־50 מיליון מנויים ב־35 מדינות.
השבוע חשף "כלכליסט" כי גרופון רכשה את אתר גרופר הישראלי ב־15 מיליון דולר.


