$
פרסום ושיווק

רד בול מורידה מחירים בישראל

ל"כלכליסט" נודע כי כחלק מהקרב הקשה מול XL, מחירו של משקה האנרגיה יירד ב־15%

אורנה יפת 09:03 05.01.11

 

רד בול ישראל נכנסת לזירת המחיר: בימים הקרובים צפויה החברה להוריד ב־15% את מחירן המומלץ לצרכן של פחיות משקה האנרגיה. כיום נמכר רד בול בכל נקודות המכירה בכ־9–10 שקלים לפחית. בימים הקרובים יירד המחיר הממוצע ל־8 שקלים לפחית.

 

מדיניות המחירים של רד בול התאפיינה בנוקשות, עד לאחרונה, והחברה העולמית לא אישרה לרד בול ישראל להוריד מחירים. נראה כי שינוי המדיניות הוא תוצאה של המהפך שהתרחש בשוק משקאות האנרגיה בשנתיים האחרונות, ובמסגרתו לקח XL את המובילות. כעת החברה מבצעת תיקון במחירים ונלחמת מחדש על הקטגוריה, בין היתר באמצעות קמפיין טלוויזיה שעלה בימים אלה, באמצעות מקאן יוניברסל.

 

כפי שנחשף ב"כלכליסט", חברת טמפו, המתחרה המובילה את הקטגוריה,מבצעת בימים אלה עליית מחירים של 10% למותג XL. למרות הצמצום בפער המחירים בין שני המותגים, יישאר רד בול יקר יותר ממשקאות אנרגיה מתחרים.

קטגוריית משקאות האנרגיה נהפכה לקטגוריה מוטת מחיר ומאוד תחרותית ברשתות השיווק ובנקודות המכירה, ולכן, אף שמדובר במחיר שקובעת החברה למוצר, הקמעונאים מבצעים הנחות נוספות על מחיר זה.

 

לאחרונה ביצעה רד בול ארגון מחדש במערך ההפצה שלה, ובחודש שעבר חתמה על הסכם הפצה עם חברת בנימינה ספיריטס, השייכת לזכי שלום, מבעלי חצי חינם, במקום חברת ההפצה דיפלומט. לשינוי במערך ההפצה עשויה להיות השפעה בחנויות רשת חצי חינם בנראות של המוצר ובפעילות שיווקית.

מרד בול ישראל סירבו להגיב לידיעה.

x