המותגים מחליפים ידיים: קמפרי מעבירה את הזיכיון לחברה המרכזית למשקאות
היבואניות הנוכחיות של קמפרי - חברות הכרם, מ. אקרמן וי.ד עסקים - צפויות לאבד את המותג הבינלאומי. הכרם: "יש לנו זכויות משפטיות על המותג"
18:40
13.12.10
הסערה בשוק האלכוהול נמשכת, כאשר מותגים בינלאומיים ממשיכים להחליף ידיים בין חברות מקומיות. ל"כלכליסט" נודע כי חברת קמפרי האיטלקית החליטה לאחד את שיווק מוצריה תחת חברה אחת, כאשר חטיבת האלכוהול של החברה המרכזית למשקאות (חברת IBBLS) צפויה לקבל את הזיכיון לשיווק מותגי קמפרי.
כיום מיובאים ומשווקים מוצרי החברה בידי שלושה מפיצים: חברת מ. אקרמן, חברת הכרם וחברת י.ד עסקים. IBBLS מייבאת את המשקאות החריפים של קונצרן DIAGEO, בהם ג'וני ווקר, J&B, בייליס וודקה וסמירנוף, אך עד כה לא שיווקה החברה מוצרים של קמפרי.
בשלב ראשון יעבור לידי IBBLS הזיכיון לשיווק ורמוט צינזנו, ששווק עד כה על ידי חברת מ. אקרמן. ההערכות הן כי בשלב הבא יעבור שיווק ליקר קמפרי, המותג הפופולרי ביותר של החברה, וכן שיווק אוזו 12, מידי חברת הכרם. מוצרים נוספים של קמפרי - וודקה סקיי, ליקר אפרול וויסקי גלן גרנט - מיובאים כיום בידי י.ד עסקים ולא מן הנמנע כי גם הם יעברו לידי IBBLS.
מחברת מ. אקרמן נמסר בתגובה כי "חברת קמפרי פנתה אלינו כמה פעמים וביקשה מאיתנו לייצג את כלל מותגיה בישראל. ביולי 2010 קיבלה אקרמן את הזיכיון הבלעדי לייבוא ורמוט מרטיני מקונצרן בקרדי. לאור זאת הודענו לחברת קמפרי כי לא נוכל להמשיך לייצגה".
מחברת הכרם נמסר כי "חברת קמפרי הבהירה לנו שמעבר המותגים אינו כולל את קמפרי ואוזו 12. בנוסף, לחברת הכרם זכויות משפטיות על המותג".
בחברת IBBLS סירבו להגיב.


